Nogen der har kendskab til linux på embedd~
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 18:05

Hej

Nogen der har kendskab til linux på embeddet systemer...

Jeg skal kunne køre:

Webserver, er det apache eller er der noget mindre og smartere...
Databaseserver, er det mysql.... skal kunne connecte både fra web (skal
jeg så bruge en phpserver ?)og min egen kode...som er C
Og så noget styringskode

Hardware krav:
Så lillet som muligt, maks størrelse gerne 75x45mm
Ethernet port
RS485 port

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-08-05 18:28

On Mon, 22 Aug 2005 19:05:00 +0200, LinuxAbe wrote:

> Nogen der har kendskab til linux på embeddet systemer...

Du kan jo prøve at spørge her:
http://forum.sslug.dk/newsportal/thread.php?group=sslug.embedded

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 22-08-05 18:48

LinuxAbe wrote:
> [...]
> Og så noget styringskode
>
> Hardware krav:
> Så lillet som muligt, maks størrelse gerne 75x45mm

http://www.liab.dk

Jørn

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 22-08-05 19:24

"LinuxAbe" <1234> wrote in

> [...]
> Og så noget styringskode
>
> Hardware krav:
> Så lillet som muligt, maks størrelse gerne 75x45mm

Kig efter en Rabbit fra Rabbit Semiconductor, som jeg selv har brugt med
stor succes. Den har alt hvad du har brug for...

mvh
Lars

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 22-08-05 20:24

"LinuxAbe" <1234> wrote in

> Nogen der har kendskab til linux på embeddet systemer...

På dansk: www.liab.dk

ellers:

comp.os.linux.embedded

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 23-08-05 20:20

"LinuxAbe" <1234> wrote:

> Hej
>
> Nogen der har kendskab til linux på embeddet

Ja.

> Jeg skal kunne køre:
>
> Webserver, er det apache eller er der noget mindre og smartere...

Der findes mange. En webserver er jo stort set bare en process der lytter
til port 80. Det er hvad den skal kunne, der er interessant.

> Databaseserver, er det mysql.... skal kunne connecte både fra web
> (skal
> jeg så bruge en phpserver ?)

php er jo et sprog du skriver (typisk) dynamiske web sider i. Php har
moduler til at forbinde til mange slags sql servere, men finten er jo bare
at du skal kunne nå din database fra din webserver.

> og min egen kode...som er C

> Og så noget styringskode
>
> Hardware krav:
> Så lillet som muligt, maks størrelse gerne 75x45mm
> Ethernet port
> RS485 port

Umiddelbart vil jeg sige at du nok skal forstå lidt mere om Linux og i det
hele taget om det du vil, inden du går i gang med at specce din hardware.

Hvis pengene ikke betyder noget, kan du købe en helt almindelig 486 - måske
endda pentium platform på inden for den størrelse.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

Virtually every major technological advance in the history of the human
species-- back to the invention of stone tools and the domestication of
fire-- has been ethically ambiguous.
- Carl Sagan (The Demon-Haunted World)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-08-05 21:08

Mads Bondo Dydensborg wrote:
> Hvis pengene ikke betyder noget, kan du købe en helt almindelig 486 - måske
> endda pentium platform på inden for den størrelse.

75x45mm? Hvor finder du sådan en? Det lyder mere som noget
specialfremstillet. En standard 486 eller pentium klods tager jo det
meste af den plads selv. Jeg synes jeg så en nyhed om computere i den
størrelse, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor...

/Jacob

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 23-08-05 23:23

Der findes kort på størrelse med et kreditkort, der indeholder en
486-klon, RAM, FLASH og ethernet!

Har desværre ikke link til det kort mit gamle firma brugte. Blev
leveret med Linux på!

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-08-05 23:37

On Wed, 24 Aug 2005 00:22:36 +0200, Mogens Dybaek Christensen wrote:

> Der findes kort på størrelse med et kreditkort, der indeholder en
> 486-klon, RAM, FLASH og ethernet!
>
> Har desværre ikke link til det kort mit gamle firma brugte. Blev
> leveret med Linux på!

En kort søgning gav mig bl.a.
http://www.tqc.de/

som både leverer Intel og PPC kreditcard computere.

http://www.denx.de/ leverer en distribution der kører på dem.