Installation af Bluefish
Fra : Henrik Hartig

Dato : 20-08-05 19:53

Hej NG
Jeg ville så gerne have installeret webeditoren Bluefish på min SuSE 9.2
- maskine.

Jeg har gået ind på http://bluefish.openoffice.nl/download.html og
fundet en installationspakke. Desværre får nedenstående fejlmedd. ved
installation:
linux:/home/henrik/src # rpm -Uvh bluefish-1.0.2-1.fc4.i386.rpm
warning: bluefish-1.0.2-1.fc4.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID
aedc1ccb
error: Failed dependencies:
desktop-file-utils is needed by bluefish-1.0.2-1.fc4

På Bluefish's hjemmeside står der flg.
It requires gtk version 2.0 or higher, libpcre 3.0 or higher

linux:/home/henrik/src # rpm -qa | grep gtk
gtk2-2.4.9-10
libswt3-gtk2-3.0-5
gtk-qt-engine-0.6cvs20050229-4.1
gtk-1.2.10-882
ed2k-gtk-gui-0.6.4-0
eclipse-gtk2-3.0-5
python-gtk-2.2.0-3
gtkspell-2.0.5-58
libgtkhtml-2.6.1-3
gtkmm24-2.4.8-1.guru.suse92

ved rpm -qa | grep libcre, finder jeg ikke nogen forekomster, på trods
af at jeg har kompileret filen fra det link som ligger på hjemmesiden
(pcre-6.1.tar.gz)

Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg synes Bluefish ser lovende ud (måske
bedre end NVU?)

/Henrik

Fra : Henrik Hartig

Dato : 20-08-05 19:59

Henrik Hartig wrote:
> [...]
> aedc1ccb
> error: Failed dependencies:
> desktop-file-utils is needed by bluefish-1.0.2-1.fc4
ARGH - lige med at læse hvad der står. Jeg manglede bare
desktop-file-utils !!
flovt.
nu kører det
/henrik