Det sædvanlige streaming-skrammel
Fra : Soren Kuula

Dato : 20-08-05 14:46

Hejsa

Findes der ikke en kommando i alm. linux, som bryder alt fra STDIN op i
linier, og tilføjer en parameter foran / bagved hver linie?

Som schlammsauger.exe i

cat foo.txt | schlammsauger.exe "ged "

som giver

ged gris
ged ko
ged får

for filen foo.txt:
gris
ko
får

Tak til den der lige ved det, og fortæller mig :)

MVH
Søren

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-08-05 14:58

sed -e 's|^|ged |'

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-08-05 17:20

Kasper Dupont skrev:

> sed -e 's|^|ged |'

Eller

#v+

while read dyr ; do echo "ged $dyr" ; done

#v-

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 20-08-05 21:07

On Sat, 20 Aug 2005 15:45:44 +0200, Soren Kuula wrote:

> Findes der ikke en kommando i alm. linux, som bryder alt fra STDIN op i
> linier, og tilføjer en parameter foran / bagved hver linie?

xargs -l echo ged <foo.txt

Den virker dog kun med 'foran', men jeg skulle lige se hvor kort
det kunne blive

Ingen af de præsenterede løsninger bryder dog "alt fra stdin op i
linier" - de klarer tingene linie-vist.

Hvad vil du bryde teksten i de enkelte linier på?

--
Stig

Fra : Soren Kuula

Dato : 20-08-05 22:49

Stig H. Jacobsen wrote:

> Ingen af de præsenterede løsninger bryder dog "alt fra stdin op i
> linier" - de klarer tingene linie-vist.
>
> Hvad vil du bryde teksten i de enkelte linier på?

Tak for alle svarene; det første var nu godt nok..

Bryde op på - linieskift :) ASCII 10 eller 13 eller 10 og 13 eller 13 og
10 ...

MVH
Søren

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-08-05 00:56

On Sat, 20 Aug 2005 23:49:25 +0200, Soren Kuula wrote:

> Tak for alle svarene; det første var nu godt nok..

Der er ikke meget sport i dig..

Der må være 10+ måder tilbage at gøre det på

--
Stig

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-08-05 08:06

Stig H. Jacobsen wrote:
> Der er ikke meget sport i dig..
> Der må være 10+ måder tilbage at gøre det på

Mindst.. :)

Af gammel vane ville jeg nok gøre det med for,
for i in `cat dyr`; do echo "ged $i";done

// Hans, der er et vanedyr..
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-08-05 10:33

Hans Joergensen wrote:

> for i in `cat dyr`; do echo "ged $i";done

Det giver kun samme resultat, hvis der
står præcist et ord på hver linie.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-08-05 09:44

Kasper Dupont wrote:
> Det giver kun samme resultat, hvis der
> står præcist et ord på hver linie.

Næh.. ? det virker da også fint hvis alle dyr står på en linie.. ?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-08-05 09:53

On 2005-08-23, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Næh.. ? det virker da også fint hvis alle dyr står på en linie.. ?

Og hvad hvis et dyr er to ord; fx "afrikansk elefant"?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-08-05 10:02

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Og hvad hvis et dyr er to ord; fx "afrikansk elefant"?

Det stod der ikke noget om i kravspec'en :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Kent Friis

Dato : 23-08-05 16:40

Den 23 Aug 2005 09:01:49 GMT skrev Hans Joergensen:

> Det stod der ikke noget om i kravspec'en :)

Det stod ikke klart i første del, men han præciserede senere at
han ville dele efter linieskift.

Mvh
Kent

Fra : Rene Joergensen

Dato : 23-08-05 16:47

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Det stod ikke klart i første del, men han præciserede senere at
> han ville dele efter linieskift.

Så er det jo bare at tilføje

IFS='
'

til Hans' forslag.

--
-René

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-08-05 10:32

Soren Kuula wrote:

> Tak for alle svarene; det første var nu godt nok..
>
> Bryde op på - linieskift :) ASCII 10 eller 13 eller 10 og 13 eller 13 og
> 10 ...

De forslag der er kommet kigger kun efter ascii 10.
De vil selvfølgelig også virke med 13 efterfulgt af
10. At der står et ^M tegn i slutningen af hver
linie gør jo ingen forskel, når man indsætter noget
i starten af linien.