gammel brugbar linux version?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-05 15:10

Hejsa

Jeg er ved at rydde op i gemmerne og er faldet over disse:
www.tersgov.dk/linuxcd.jpg

Er det en version, som kan bruges i dag?
Jeg tænker på, om den automatisk bliver opdateret ved installationen osv,
eller er den lige til at smide ud?

Claus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-08-05 15:26

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> writes:

> Jeg er ved at rydde op i gemmerne og er faldet over disse:
> www.tersgov.dk/linuxcd.jpg
>
> Er det en version, som kan bruges i dag?

Det ligner Red Hat Linux 6.0. Den er vel 4-5 år gammel.

> Jeg tænker på, om den automatisk bliver opdateret ved installationen osv,
> eller er den lige til at smide ud?

De er lige til at smide ud. Red Hat laver ikke opdateringer til 6.0
længere.

--
Jacob - www.bunk.cc
It is easier to run down a hill than up one.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-08-05 20:09

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det ligner Red Hat Linux 6.0. Den er vel 4-5 år gammel.

Jeg installerede Red Hat Linux 6.0 for ca. seks år
siden, og på daværende tidspunkt var den allerede
nogle måneder gammel.

> De er lige til at smide ud.

Ja, med mindre man har noget at bruge dem til. Man
skal selvfølgelig ikke sætte en Red Hat Linux 6.0
på Internettet, men til en standalone maskine kunne
den da godt bruges. Jeg får næsten lyst til at
undersøge om FC4 eller RHL6.0 er hurtigst til at
boote.

> Red Hat laver ikke opdateringer til 6.0
> længere.

Red Hat laver ikke opdateringer til nogen Red Hat
Linux mere. De laver kun opdateringer til deres
enterprise versioner og så til Fedora Core.

Fedora Legacy projektet laver opdateringer til
RHL7.3 og RHL9.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-05 20:23

> [...]

> Jeg er ved at rydde op i gemmerne og er faldet over disse:
> www.tersgov.dk/linuxcd.jpg
>
> Er det en version, som kan bruges i dag?

Der er en Corel WordPerfect på. Den er ret svær at finde på nettet i dag.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-08-05 15:44

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Jeg installerede Red Hat Linux 6.0 for ca. seks år
> siden, og på daværende tidspunkt var den allerede
> nogle måneder gammel.

Ja, du har vist ret - jeg legede også med Red Hat 6.0 tilbage i 1999,
så vidt jeg husker.

> Ja, med mindre man har noget at bruge dem til.

Ja, det er klart - men jeg ville personligt ikke ane hvad jeg skulle
finde på at bruge dem til ud over bordskånere, og det har jeg allerede
andre gamle CD'er til

--
Jacob - www.bunk.cc
Beer -- it's not just for breakfast anymore.