MS Windows
briani 27239
Program til at oprette tcp/ip porte til ud~
Fra : Hanus S. Midjord

Dato : 07-09-05 14:44

Hej!

Jeg skal have installeret en HP Color LaserJet 2600n på en
WinMe-maskine. Denne skal skrive direkte til printerens indbyggede
printserver. Men jeg kan ikke oprette en TCP/IP port til dette på
WinMe-maskinen. Den medfølgende driver kan ikke køre på en ME. Heller
ikke det software som jeg har hentet fra HP's hjemmeside kan køre på en ME.
Så vidt kan har læst mig til så skal man have ekstern software for at
kunne oprette sådan en port, da denne funktion ikke er indbygget i ME.

Så hvis nogen kan hjælpe mig til en løsning, eller kender et stykke
software der kan gøre dette, så ville jeg blive meget glad.

Mvh
Hanus

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 07-09-05 14:55

"Hanus S. Midjord" <hanus@vetnetFJERNDETTE.dk> wrote in message

> [...]
> Så vidt kan har læst mig til så skal man have ekstern software for
> at kunne oprette sådan en port, da denne funktion ikke er indbygget

Du skriver ikke noget om hvilken software du har hentet. Kan JetAdmin
ikke køre på Me?
Se evt.
http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=37698

Alternativt kan du prøve at hente nogle værktøjer hos leverandører af
eksterne printerservere - f.eks. Axis:
http://www.axis.com/techsup/software/printmonitor/software.php

/klaus

Fra : Hanus S. Midjord

Dato : 08-09-05 07:15

Hej!

Tak for hjælpen.
Jeg fandt et stykke software fra HP som hedder HP Install Network
Printer Wizard. Det kunne gøre det.

Mvh
Hanus