MS Windows
briani 27239
Problem med ur i en server
Fra : Brian Olesen

Dato : 06-09-05 23:51

Hejsa
Jeg har en server, der hele tiden løber for hurtigt. Det er noget den er
begyndt det indenfor de senere måneder.

På et døgn kan den vinde optil 2 minutter.

Hvad gør man ved sådan noget. Kan den ikke automatisk få indstillet uret et
par gange i døgnet?

Det er en xp pro, som kører noget tredjeparts mail server og iss.

Jeg vil blive utrolig glad for en stabil løsning på dette.
På forhånd tak.

Mvh. Brian

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-09-05 23:59

Brian Olesen skrev:

>Hvad gør man ved sådan noget. Kan den ikke automatisk få indstillet uret
>et par gange i døgnet?

Du kan f.eks bruge cmdtime3 http://www.softshape.com/download/
og til den lave en batchfil med ordlyden "cmdtime3 /q sync" (uden
gåseøjnene) og køre den i en scheduler af en eller anden slags.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-09-05 00:15

Ivan V. Klattrup wrote:

> Du kan f.eks bruge cmdtime3 http://www.softshape.com/download/
> og til den lave en batchfil med ordlyden "cmdtime3 /q sync" (uden
> gåseøjnene) og køre den i en scheduler af en eller anden slags.

XP har allerede en indbygget NTP client, den er som default sat til 1 gang
om ugen, den kan man bare rette (i sekunder) til f.eks 3600 = 1 gang i
timen.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ W32Time \
TimeProviders \ NTPClient \ SpecialpollInterval

NTP servere er er rigeligt af rundt omkring
http://www.pool.ntp.org/zone/europe
-sættes ved at dobbeltklikke på uret nede i hjørnet / internettid .. så er
alle vist med..
--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 07-09-05 07:03

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> NTP servere er er rigeligt af rundt omkring
> http://www.pool.ntp.org/zone/europe
> -sættes ved at dobbeltklikke på uret nede i hjørnet / internettid ..
> så er alle vist med..

De fleste udbydere har en NTP server stående så man kan vælge den
nærmeste.

f.eks. ntp1.inet.tele.dk

/klaus

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-09-05 18:03

Hej Sune

> [...]
> HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ W32Time \
> TimeProviders \ NTPClient \ SpecialpollInterval

Cool
Men her kommer så et tillægsspørgssmål:

> NTP servere er er rigeligt af rundt omkring
> http://www.pool.ntp.org/zone/europe
> -sættes ved at dobbeltklikke på uret nede i hjørnet / internettid .. så er
> alle vist med..

Jojo men er alle disse servere helt nøjagtige? Altså der må da være nogle,
som er super nøjagtige og andre, som er mere lala?

Mvh. Brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-09-05 17:59

Hej Ivan

> [...]
> og til den lave en batchfil med ordlyden "cmdtime3 /q sync" (uden
> gåseøjnene) og køre den i en scheduler af en eller anden slags.

Tak for et godt svar. Det vil jeg da prøve.

Brian

Fra : John

Dato : 07-09-05 00:25

"Brian Olesen" skrev i en meddelelse

> Kan den ikke automatisk få indstillet uret et par gange i døgnet?

http://time.rocketsoftware.com/time/download.html

Mvh John

Fra : ask@develooper.com

Dato : 17-09-05 09:43

Brian Olesen wrote:

> Jojo men er alle disse servere helt nøjagtige? Altså der må da være nogle,
> som er super nøjagtige og andre, som er mere lala?

De bliver "smidt ud" af poolen hvis de har dårlig tid. (De fleste er
præcise til en 10-60ms eller bedre)

- ask