MS Windows
briani 27239
Pauseskærm?
Fra : sfc

Dato : 04-09-05 13:58

Kan man starte pauseskærmen op med genvejstaster?
Eller hvad hedder filen, så jeg evt. kunne lægge en genvej på skrivebordet?

Mvh Sfc

Fra : Anders Lund

Dato : 04-09-05 14:09

sfc wrote:
> Kan man starte pauseskærmen op med genvejstaster?
> Eller hvad hedder filen, så jeg evt. kunne lægge en genvej på skrivebordet?

Pause skærme plejer at have efternavnet .scr. Så hvis du laver en genvej
til .scr filen til den ønskede pauseskærm, kan du aktivere den sådan.

Dette vil (så vidt jeg husker) ikke aktivere at man skal skrive password
ind, når man bevæger musen.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : sfc

Dato : 04-09-05 16:16

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til .scr filen til den ønskede pauseskærm, kan du aktivere den sådan.
>
> Dette vil (så vidt jeg husker) ikke aktivere at man skal skrive password

Tak for svaret, men det er funktionen med passwordet jeg skal bruge.

Mvh Sfc

Fra : Anders Lund

Dato : 04-09-05 16:29

sfc wrote:
> Tak for svaret, men det er funktionen med passwordet jeg skal bruge.

Hvis det er en NT baseret Windows (Windows NT/2000/XP/2003) kan du prøve
at se om CTRL-Alt-Del ikke fremkalder en lille menu, hvor du så bare
skal vælge "lås arbejdsstationen" - dette gøres bare ved at trykke enter.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 04-09-05 16:54

sfc skrev:

> Tak for svaret, men det er funktionen med passwordet jeg skal bruge.

Ville det være den store ulempe at forsøge sig
frem. Løser du problemet er det jo ok eller også
er skaden vel til at overse.

Samtidig er du også blevet lidt klogere.

(det virker nu både med genvej + password
på min maskine)'

--
Lars Fragstrup

Fra : Max

Dato : 04-09-05 17:11

Hej Sfc

> Tak for svaret, men det er funktionen med passwordet jeg skal bruge.

Der findes pauseskærme der f.eks. bliver aktiveret ved at musen køres ud
af skærmen i et bestemt hjørne eller via en hotkey, prøv at søge lidt på
nettet, der er jo et utal at vælge imellem.

Mvh Max

Fra : KsNa

Dato : 04-09-05 18:01

"sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret, men det er funktionen med passwordet jeg skal bruge.

Højerklik på skrivebordet, vælg egenskaber, vælg pauseskærm, der vælger du
om der skal være kode eller ej.
Det virker også på din genvej til pauseskærm.

Mvh
Kim

Fra : Henning

Dato : 04-09-05 17:10

On Sun, 4 Sep 2005 14:58:19 +0200, "sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk>
wrote:

>Kan man starte pauseskærmen op med genvejstaster?

I "gamle dage" mener jeg at kunne huske, man kunne sætte pauseskærm op
til at reagere, hvis man kørte musen ud af ex. øverste højre hjørne.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-09-05 19:10

Den 04-09-05 14.58 skrev sfc følgende:

> Kan man starte pauseskærmen op med genvejstaster?

Ja.

Start med at oprette en genvej til en pauseskærm, som andre har
foreslået. Hvis du bruger Windows XP, finder du pauseskærmene i mappen
c:\windows\system32 - de har filendelsen .scr. Du kan også bruge
søgefunktionen i Windows til at finde dem.

Når du har oprettet genvejen, kan du angive en tastkombination til at
åbne den. Læs nærmere i afsnittet "Sådan opretter du dine egne
tastaturgenveje" på denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-tastaturgenveje.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : sfc

Dato : 06-09-05 14:34

Takker for svarene.....

> [...]
> er skaden vel til at overse.
>
> Samtidig er du også blevet lidt klogere.
>
> (det virker nu både med genvej + password

Havde skam prøvet, man når jeg kører pauseskærmen, virker passwordet ikke.
Men har fundet ud af, at jeg kan bruge windowstasten+L, så ryger jeg ud til
logon skærmen, og det er fint nok.

Mvh Sfc