MS Windows
briani 27239
Desk-side-bar - placering af "vindue"
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 01-09-05 20:34

Hej.

Med stor fornøjelse anvender jeg freewareprogrammet "Desk-side-bar".
Selve "baren" kan placeres på forskellig vis på "skrivebordet".
Men den fine "pop-up-rude" placerer sig samme sted uanset placeringen af
"baren". Her konstateres, at vinduet placerer nederst på skrivebordet.
Kan det ikke ændres - til valgfri placering?

Hans-Jørgen
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 08:01

Den 01-09-05 21.33 skrev Hans-Jørgen Sindholt følgende:

> [...]
> "baren". Her konstateres, at vinduet placerer nederst på skrivebordet.
> Kan det ikke ændres - til valgfri placering?

Hvis du ikke får svar, er det sikkert fordi andre har det som
undertegnede, der ikke fatter, hvad det drejer sig om. Hvad hedder
programmet helt nøjagtigt (det skulle vel ikke være Desktop Sidebar?),
giv os evt. et link til dets hjemmeside.

Hvilken popop-rude, tænker du på? Popper den op nede ved Windows-uret,
eller et andet sted nederst på skærmen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 02-09-05 10:51

> [...]
> os evt. et link til dets hjemmeside.
>
> Hvilken popop-rude, tænker du på? Popper den op nede ved Windows-uret,

Det drejer sig om programmet Desktop Sidebar.
Når man holder musens curser over en nyhedsoverskrift, popper en rude op ved
siden af "baren".
Denne rude kan "trækkes" større eller mindre, men tilsyneladende ikke
flyttes til en anden position
på skærmen.

Mere præcist beskrevet har jeg placeret Desk-top-side-bar i venstre side af
skærmen.
Pop-op-ruden - eller hvad den nu skal kaldes - popper op umiddelbart til
højre for Desk-top-side-bar.
I denne pop-op-rude finder man enten overskrifter - eller den pågældende
nyhedsudbyders egne artikler alt efter, hvor musens curser er placeret.

Mit spørgsmål er nu blot, hvordan man - om muligt - kan få rudens position
ændret.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 12:39

Den 02-09-05 11.50 skrev Hans-Jørgen Sindholt følgende:

> [...]
> højre for Desk-top-side-bar.
>
> Mit spørgsmål er nu blot, hvordan man - om muligt - kan få rudens position

Nej, man kan kun ændre størrelsen på vinduet, det vil altid være hæftet
til selve sidebjælken ud for nyhedspanelet. Hvis du vil have placeret
popop-vinduet højere oppe på skærmen, er eneste løsning derfor at flytte
selve nyhedspanelet højere op på bjælken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 02-09-05 13:39

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Det anede mig, men du får mange tak for svaret -- og så lige en rose til din
hjemmeside.

Hans-Jørgen
Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/