kan andre modtage vores dankort betalinger~
Fra : kordegnen webmaster

Dato : 06-06-01 10:30

Mit spørgsmål er :

Kan man ¨få andre til at modtage dankort betaling for en og hvor de så mod
kommision sender pengene videre til ens egen konto...

jeg ved at sådanne firmaer eksisterer i usa men hva siger dansk lovgivning
??

Svar gerne pr mail

Kordegnen@venuslogen.dk

Fra : Henning Petersen

Dato : 07-06-01 06:42

On Wed, 6 Jun 2001 11:30:16 +0200, "kordegnen webmaster"
<kordegnen@venuslogen.dk> wrote:

> Mit spørgsmål er :
>
> Kan man ¨få andre til at modtage dankort betaling for en og hvor de så mod
> kommision sender pengene videre til ens egen konto...

Det er vel kun et spørgsmål om at finde en forhandler til dit program,
som tager DK.

Jeg mener ikke PBS tillader at din kunde betaler til mig, for et
produkt købt fra dig, men de kan da på ingen måde forhindre at vi to
laver en samarbejds aftale, som gør mig til forhandler af dit produkt.

Jeg undersøgte markedet for nogle år siden, og stort set alle gjorde
det på den måde.

> jeg ved at sådanne firmaer eksisterer i usa men hva siger dansk lovgivning
> ??

Jeg har ikke lige nogle adresser på hånden, men der er da et par
stykker som sælger shareware herhemme, men om de tager DK ved jeg
ikke.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ E-mail: mailto:henning.petersen@hpc.dk
Skoletoften 9, Blans Work: http://www.hpc.dk
DK - 6400 Soenderborg Hobby: http://www.dds.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-06-01 09:19

Hej.

kordegnen webmaster wrote:

> Mit spørgsmål er :
>
> Kan man ¨få andre til at modtage dankort betaling for en og hvor de så mod
> kommision sender pengene videre til ens egen konto...

Kun hvis den virksomhed som i første instans modtager pengene er forhandler af
det pågældende produkt og dermed påtager sig de forpligtelser, der er i den
forbindelse. Hvis det ikke er muligt, skal samme virksomhed registreres som et
pengeinstitut og det er mere end bare en kende besværligt.

> jeg ved at sådanne firmaer eksisterer i usa men hva siger dansk lovgivning
> ??

Prøv at tage et kig forbi Finanstilsynets hjemmeside eller ring til dem - de
ved den slags ting.

Mvh. Michael.

--
Regards,