MS Windows
briani 27239
.NET
Fra : Kim Schroeder

Dato : 18-08-05 01:04

Jeg har .NET fra Microsoft installeret på maskinen. Så vidt jeg husker fulgte
det med Windows Messenger, da den blev installeret.
En lille besked popper op i nederste højre hjørne, når en af ens venner logger
på - også selv om man ikke har Messenger kørende. Ganske smart.

Nu er det måske ikke lige man altid er i det konversationsvenlige hjørne, blot
fordi man har putteren tændt - så jeg vil spørge, om der er nogen der ved,
hvor man finder indstillingerne for .NET ?

I ICQ findes der muligheder for at angive om man ønsker at være synlig
for omverden - findes tilsvarende for .NET ?
..NET kører så vidt jeg ved uafhængig af Messenger, så det er ikke indstillingerne
for Messenger jeg spørger efter.

Kim

Fra : Karin

Dato : 18-08-05 11:41

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> wrote in message
> [...]
> for omverden - findes tilsvarende for .NET ?
> .NET kører så vidt jeg ved uafhængig af Messenger, så det er ikke

Du skal bare sætte din status til "Vis som offline" ved at højre-klikke på
messenger ikonen.

Mvh. Karin

Fra : ///M

Dato : 18-08-05 13:19

Kim Schroeder wrote:
> Jeg har .NET fra Microsoft installeret på maskinen. Så vidt jeg
> husker fulgte det med Windows Messenger, da den blev installeret.

Lille præcision: Du har fået .Net Framework installeret.

> [...]
> er nogen der ved,
> hvor man finder indstillingerne for .NET ?

Holdt! .Net Framework har *intet* med din funktionalitet i MSN Messenger at
gøre*). Det du skal indstille i er MSN Messenger

*) .Net Frameworket er en samling filer som nogle windows programmer gør
brug af.

///M

Fra : Kim Schroeder

Dato : 22-08-05 21:35

Tak for svarene - men det blev jeg ikke så meget klogere af.

Problemet er, at jeg har noget .NET Messenger Service kørende,
som uanset hvad, fortæller mig hvem af mine venner i MSN Messenger 7.0
som logger på - og samtidig også fortæller dem, at jeg har computeren tændt.
Dette sker altså selv om MSN Messenger 7.0 ikke kører.

Hvis jeg starter MSN Messenger 7.0 popper en besked op i højre hjørne,
hvor der står:
"Du blev logget af .NET Service fordi du loggede på et andet sted".

Spørgsmålet er om ikke jeg skulle se om jeg kan afinstallere .NET Service
og så bare se, om jeg ikke kan have MSN Messenger 7.0, som jeg så
kan starte - ligesom ICQ - når jeg er i det snaksagelige hjørne?

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 22-08-05 22:04

Tror jeg fik løst det - naturligvis lige efter at have sendt ovenstående..

Jeg var ikke klar over at Off-line i Messenger (også selv om den ikke
kører) benyttes af .NET til at meddele, at man er off-line.

Kim