MS Windows
briani 27239
Associeret programs ikon forsvinder
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 17-08-05 20:56

Det her problem driller mig.

Jeg har en bestemt filtype associeret med et bestemt program. Når jeg
dobbeltklikker på filen starter programmet som det skal. Det virker!

Filens udseende driller mig, fordi jeg ikke kan associere filen med
programmets ikon som jeg vil. Bruger jeg den traditionelle metode via
"vis filtyper", så kommer programikonet godt nok op på hver fil sådan
som det er normalt - lige til jeg rebooter, så får jeg "uspecificeret
filtype"-ikonen tilbage.

Programmets sti er
C:\Programmer\Undermappe\MITprogram\mitprogram.exe

Når jeg har associeret filen med programmet, står der i Registry under
DefaultIcon-mappen:
C:\Programmer\Undermappe\MITprogram\mitprogram.exe,0

Efter reboot, står der imidlertid:
"C:\Programmer\Undermappe\MITprogram\MITprogram.exe,1"

Hvis jeg manuelt tilpasser Registry-nøglen, så kan ikon-associationen
godt overleve en reboot, men hvis jeg gør et eller anden (f. eks
starter min unzipper) kan det pludseligt ske at ikon-associationen
hopper af igen.

Hvordan pokker går sådan noget til ???? Det er kun med dette program
jeg oplever det.

Lars Erik Bryld

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-05 21:45

Lars Erik Bryld skrev:

> [...]
>"vis filtyper", så kommer programikonet godt nok op på hver fil sådan
>som det er normalt - lige til jeg rebooter, så får jeg "uspecificeret

Jeg har somme tider kæmpet en strid kamp mod Windows' indbyggede
ikoner, f.eks. når jeg installerer browseren Opera. Det er
alligevel IE's ikon der står ved filerne selv om Opera er sat til
at være standardbrowser.

Jeg klarer det ved at fjerne filtypen HTM(L) og så genindsætte
den manuelt og vist nok også ved at sætte ikonet i hånden.

--
Bertel

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 21-08-05 13:27

Scripsit Bertel Lund Hansen:

> [...]
>
> Jeg klarer det ved at fjerne filtypen HTM(L) og så genindsætte den
> manuelt og vist nok også ved at sætte ikonet i hånden.

Det er vist også hvad jeg ville kalde den traditionelle metode. Nu har
jeg manuelt rettet i DefaultIcon-mappen fra MITprogram.exe,1 til
mitprogram.exe,0 og fjerne omkringstående anførselstegn. Jeg har også
ekstraheret ikonen til en selvstændig fil og sat stien i DafaultIcon
til at pege på den i stedet - lige lidt hjælper det !!! Før eller
siden ændres indholdet i DefaultIcon tilbage til den ikke-fungerende
sti. Man skulle virkelig tro, at der var en hemmelig backup af
registreringsdatabasen, som det sadistsystem finder frem hver gang mit
blodtryk faretruende nærmer sig det normale. Er der ellers nogen bud
på hvordan jeg stopper det. Jeg har overvejet at ændre
skrivetilladelserne til DefaultIcon-mappen, men jeg har engang smækket
mig selv ude fra et website ved at chmodde lidt for vildt og jeg vil
helst ikke komme til at lave noget tilsvarende på min PC.

Lars Erik Bryld