MS Windows
briani 27239
Vista og DOS programmer?
Fra : Peter

Dato : 15-08-05 13:15

God dag.

På mit arbejde har vi en del gamle DOS programmer, som anvendes meget ofte.

Jeg hører nu at MS Vista/Longhorn ikke skulle være DOS kompatibel, og at
man skal regne med at skifte en del ældre software ud såfremt man stadig
har dette.

Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette?

Mvh Peter

Fra : hansen

Dato : 16-08-05 00:06

"Peter" <just@forget.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> har dette.
>
> Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette?

Hvad er dit problem?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-08-05 17:21

"Peter" <just@forget.it> skrev

> [...]
> har dette.
> Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette?

Næh, men det lyder da absolut troværdigt. Hvorfor skulle man blive ved med
at begrænse sig til fortidens gamle teknologi?

Det er da ret tåbeligt at lave et helt nyt og moderne operativsystem, som
bygger videre på gammel og utidig teknologi?

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-08-05 18:39

Den 16-08-05 18.20 skrev Claus Tersgov følgende:

> Næh, men det lyder da absolut troværdigt. Hvorfor skulle man blive ved med
> at begrænse sig til fortidens gamle teknologi?

Man er jo heller ikke begrænset ved at understøtte dos. XP og Vista
bygger ikke på dos som de gamle Windows-udgaver. XP har indbygget en
dos-emulator, og jeg er overbevist om, at det får Vista også, selvom den
måske ikke er med i beta-udgaven. Der er stadig en del virksomheder, der
er afhængig af dos-understøttelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-05 13:37

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> måske ikke er med i beta-udgaven. Der er stadig en del virksomheder, der
> er afhængig af dos-understøttelse.

Ja, og både win98SE, win ME, win 2000 og XP Pro/Home kan emulere/afvikle
dos, så der er da operativsystemer nok at vælge imellem. Hvorfor bruge
unødige ressourcer på noget, som kan undgåes helt?

Man opgraderer næppe til det sidste nye OS, hvis man har behov for at kunne
afvikle så gamle programmer. I så fald bør man kigge grundigt på sine
behov..

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-08-05 14:21

Den 17-08-05 14.36 skrev Claus Tersgov følgende:
> [...]
>
> Man opgraderer næppe til det sidste nye OS, hvis man har behov for at kunne
> afvikle så gamle programmer. I så fald bør man kigge grundigt på sine

Man kan jo have behov for support; det har virksomheder typisk. Og
Microsoft (og andre softwareproducenter) har det med at ophøre med at
supportere gamle produkter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-08-05 16:20

> [...]

> Man kan jo have behov for support; det har virksomheder typisk. Og
> Microsoft (og andre softwareproducenter) har det med at ophøre med at

Det er rigtigt, men jeg er sikker på, at MS i flere år fremover kan tilbyde
mindst eet windowssystem, som kan afvikle dos og som stadig supporteres.

Når MS stopper al udvikling af systemer som understøtter og supporterer dos,
så offentliggør de det også i god tid i forevejen. Det er jeg helt
overbevist om, fordi de lader ikke en hel del brugere i stikken uden varsel.

Claus

Fra : Jan Bendixen

Dato : 17-08-05 14:33

> [...]
> har dette.
>
> Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette?

Ifølge Microsoft vil MS-DOS applications være understøttet:
http://msdn.microsoft.com/windowsvista/support/faq/default.aspx

Mvh

Jan