MS Windows
briani 27239
Hejsa se lige her
Fra : Jens Koch

Dato : 15-08-05 10:44

jeg har hørt der er kommet en ny windos hvad hder den og er den kommen på
Dansk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-08-05 11:16

Den 15-08-05 11.43 skrev Jens Koch følgende:
> jeg har hørt der er kommet en ny windos hvad hder den og er den kommen på
> Dansk

Du har måske blot læst om navngivningen af den næste Windows. Den har
hidtil haft det midlertidige navn Longhorn, men for nylig fik den sit
officielle navn: Vista. Den forventes tidligst udsendt næste år, og det
er nok de færreste, der bliver overraskede, hvis den først kommer i 2007.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-05 11:34

Jens Koch skrev:

>jeg har hørt der er kommet en ny windos hvad hder den og er den kommen på
>Dansk

De der er tilsluttet Microsofts testteam (eller hvad det nu
hedder), kan få en foreløbig version af det næste styresystem.
Det fås kun på engelsk - er mit gæt.

Det har i nogen tid heddet "Longhorn", men hedder nu "Vista". De
var vist bange for at der skulle gå ged idet.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-08-05 12:04

Den 15-08-05 12.34 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Det har i nogen tid heddet "Longhorn", men hedder nu "Vista". De
> var vist bange for at der skulle gå ged idet.

Ja, det er ret genialt træk.

Desværre havde man bare glemt (eller også er man ligeglad) at tjekke
andres firmaers brug af navnet, inden man besluttede sig - der har vist
allerede været trusler om retssager.

Og marketingsfolkene i de forskellige Linux-firmaer skal da vist være
hjernedøde for ikke at udnytte navnet. Takket være Terminator ligger
reklame-slogans som "Hasta la vista, Windows" jo lige for.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-05 13:40

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Ja, det er ret genialt træk.
> Desværre havde man bare glemt (eller også er man ligeglad) at tjekke
> andres firmaers brug af navnet, inden man besluttede sig - der har vist
> allerede været trusler om retssager.

Synes du ikke selv, at det lyder ret usandsynligt, at et af verdens
allerstørste selskaber med en *enorm* juridisk afdeling med indgående
forstand på varemærker kan lave sådan en bommert?

Jeg er overbevist om, at der kun har været tale om et internt arbejdsnavn
eller kode, og at der aldrig har være nogle officielle udmeldinger fra MS
om, at longhorn var et varemærke.

Men rygter og sladder trives jo altid i bedste velgående...

Claus

Fra : -=JF=- arb

Dato : 15-08-05 13:51

> Jeg er overbevist om, at der kun har været tale om et internt arbejdsnavn
> eller kode, og at der aldrig har være nogle officielle udmeldinger fra MS
> om, at longhorn var et varemærke.

Som jeg har læst det, så er/var Longhorn netop ikke andet end et internt
'kælenavn' for den nye windows.

Navnet skulle angiveligt være opstået fordi der ligger en Longhorn
restaurant tæt på MS udviklingsafdeling, og mange af ideerne til softwaren
skulle netop være opstået over et par saftige bøffer på restauranten.

Jeg har dog ikke kunnet finde en Longhorn i Redmond, så enten er historien
bare opspind - eller også ligger udviklingsafdelingen ikke i Redmond Men
check evt. selv her: http://www.longhorn.com/

Mvh John

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-08-05 14:02

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> eller kode, og at der aldrig har være nogle officielle udmeldinger fra MS

Det var nu også Vista og ikke Longhorn der blev diskuteret.
Der har vist ikke været nogen tvivl om at Longhorn har været andet end
et kodeord.

Vista kan det godt se ud til der kan blive en smule bøvl med.
Men et af verdens største selskaber med en *enorm* juridisk afdeling med
indgående forstand på varemærker har næppe lavet en bommert, der er
større end de regner med at kunne tromle evt. modstand ned.

http://www.betanews.com/article/Vista_Name_May_Have_Trademark_Issues/1122323027
http://www.macworld.com/news/2005/07/25/vista/index.php
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002397450_microvista23.html
osv osv osv
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Windows+Vista+%2B+trademark&btnG=S%C3%B8g&meta=

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-05 14:57

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev

> [...]
> indgående forstand på varemærker har næppe lavet en bommert, der er
> større end de regner med at kunne tromle evt. modstand ned.

Eller også giver det bare en masse gratis omtale. Jeg er ret overbevist om,
at der hos MS ikke bliver overladt ret meget til tilfældighederne, og det er
jo tydeligt, at den samlede verdenspresse tilsyneladende kan gå totalt i
selvsving over selv de mindste ting samt diverse rygter....

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-05 22:21

Robert Eriksen skrev:

>Men et af verdens største selskaber med en *enorm* juridisk afdeling med
>indgående forstand på varemærker har næppe lavet en bommert, der er
>større end de regner med at kunne tromle evt. modstand ned.

Bommert? Det er da sikkert bevidst ligesom alle de andre
'bommerter'. Det er vist kun Stacker der har fået dem ned med
nakken ved et af M$'s svindelnumre.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-08-05 15:00

Den 15-08-05 14.40 skrev Claus Tersgov følgende:
> [...]
> allerstørste selskaber med en *enorm* juridisk afdeling med indgående
> forstand på varemærker kan lave sådan en bommert?

Tja, måske man bare er ligeglad, så længe det ikke er andre, der bruger
Windows-varemærket (som fx Lindows, der måtte skifte navn til Linspire).

> Jeg er overbevist om, at der kun har været tale om et internt arbejdsnavn
> eller kode, og at der aldrig har være nogle officielle udmeldinger fra MS
> om, at longhorn var et varemærke.

Som Robert skriver, det er Vista, det drejer sig om. Og Vista /er/ et
varemærke i softwarebranchen - det er bare ikke Microsofts varemærke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 18:06

> Det har i nogen tid heddet "Longhorn", men hedder nu "Vista". De
> var vist bange for at der skulle gå ged idet.
>
> --
> Bertel

Tja, men hvis den udkommer I Letland går der kylling i det:) Vista = Kylling

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Neil Southwood

Dato : 15-08-05 19:19

I news:430063df$0$82753$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev Jens Koch <jenskoch@webspeed.dk> bl.a.:
> jeg har hørt der er kommet en ny windos hvad hder den og
> er den kommen på Dansk

Ja, ja, en ny windos uden dos på engelsk ved navn Vista. Der
forhåbentlig har løbet hornene af sig.

Hvis navnet ikke skal være kinesisk eller volapyk, er det i
øvrigt nok vanskeligt ikke at komme til at træde nogen over
tæerne.

--
Go on punk - make my day!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-05 22:22

Neil Southwood skrev:

>Hvis navnet ikke skal være kinesisk eller volapyk, er det i
>øvrigt nok vanskeligt ikke at komme til at træde nogen over
>tæerne.

De kan da kalde det "Toes".

--
Bertel