MS Windows
briani 27239
Nye problemer efter inst. af SP2
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 15:41

1. Min status linje er væk og når jeg tilføjer den virker det fint, men lige
så snart jeg lukker mappen og åbner den igen så er status linjen væk.

2. Når jeg åbner Outlook Express, komme Windows messenger til syne i
systray. Jeg havde slået den fra via services og der er den stadig slået
fra.

3. Når jeg lukker min pc ned, installerer XP opdateringer. Problemet er bare
at jeg har deaktiveret Automatiske opdateringer men den er blevet slået til
igen dog ikke af mig.????

4. SP2 installerede Media player 10. Det er ikke et stort problem men jeg
fik færre muligheder for at afspille video end da jeg havde version 9.
Ligesom om der er begrænsninger i version 10 og den kan ikke hente codecs
fra nettet af en eller anden grund. Så jeg bruger VLC player istedet.

5. Dc++ crasher med en C++ runtime error. Ikke noget om hvad det er for en
error.

6. Windows bruger mere RAM så jeg har været nødt til at indstille min swap
fil manuelt til at være på 4096MB. Har Microsoft aktier i RAM markedet?

Der var ikke noget problem før inst. af Sp2. Og var det ikke meningen at SP2
skulle optimere XP?

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ricko.

Dato : 13-08-05 15:49

> Der var ikke noget problem før inst. af Sp2. Og var det ikke meningen at
> SP2
> skulle optimere XP?
>
> --
>

> Med venlig hilsen
>
> Jan Johansson
> 4920 Søllested, Lolland

Alt klippet væk.
Der er en masse mennesker der ikke har fået det godt på deres pc efter sp 2
, men jeg vil til envær tid påstå at det er fordi de ikke har lavet det
ordentligt (også dig) jeg arb. med pc til davlig og har ikke hafr et eneste
prob. intil nu . men selvfølgelig er der det med drivere og opdt til div
firmware . MEN det hat ikke noget med xp sp2 at gøre , ( det er ham eller
hende der sider bag pc der SELV skal ordne det , så mon ikke det er dig der
roder i det .

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 13-08-05 16:36

Hvad hjælper det, når brugerne ikke arbejder med computere til daglig?

Så må Microsoft jo lave en eller anden form for kompabilitetstest, som man
kan køre inden SP2.

Vhils Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 16:47

Nej! Jeg er supporter, du ved ham du ringer til når Du har problemer! Og jeg
er god til det (ikke perfekt og har været lidt ude af trit i nogle år, men
er forholdsvis opdateret men kan jo ikke vide alt), men når Microsoft kommer
med en opdatering er der som regel altid en del nye fejl der følger med i
kølvandet! Det er derfor at de bliver ved med at lave opdatering, på
opdatering, på opdatering osv.
Nu har jeg så disse fejl og ønsker at finde en løsning på dem, og du kommer
ikke med en løsning! Så hvis du ikke har andet at sige så bland dig venligst
udenom:)

Mange tak:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ricko.

Dato : 13-08-05 17:03

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg så disse fejl og ønsker at finde en løsning på dem, og du
> kommer ikke med en løsning! Så hvis du ikke har andet at sige så bland dig

Hvad fanden er du for en ., SUPPORTER og min bare røv . Her skal du fandme
ikke føre dig frem , jer suportere ved fandme ikke en skid mere end det i
til fusker jer til her i grupperne , så klap du heller ædespalten i og spørg
pænt om et svar en gang til , drengerøv.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 14:08

Ricko. Du skulle tale, det var dig din drengerøv som du så pænt kaldte mig,
som angreb mig! Det kan godt være at du arbejder med computere til daglig,
og højrøvet er du også blevet af det! Tag lige og tænk dig om før du begynde
at beskylde nogen for at lave 20cm fejlen.

Og så blev du iøvrigt bedt om at blande dig udenom hvis du ikke havde
relevante ting at sige. Min tråd skulle ikke være et forum hvor du kunne
komme af med din galde.

Snip!

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 13-08-05 16:41

Jeg tror det bliver lidt svært at løse dine problemer, én for én.. Prøv de
generelle råd med at køre alt fra Windows Update, check for virus/spyware,
opdater drivere, se hvilke programmer der starter sammen med Windows m.m.

Vhils Morten

Fra : jda^fx

Dato : 13-08-05 18:28

On Sat, 13 Aug 2005 16:40:54 +0200, Thunder wrote:

> 2. Når jeg åbner Outlook Express, komme Windows messenger til syne i
> systray. Jeg havde slået den fra via services og der er den stadig slået
> fra.

Husk på at der er forskel på Windows Messenger og tjenesten Messenger.
Hvis du har XP pro kan du ved hjælp af en gruppepolitik slå Windows
Messenger ihjel: Start -> kør -> gpedit.msc i konsollen finder du
'Computerkonfiguration\Administrative
skabeloner\Windows-komponenter\Windows messenger' og
'Brugerkonfiguration\Administrative
skabeloner\Windows-komponenter\Windows messenger' Begge steder skal du
vælge'Tillad ikke, at Windows Messenger køres' og 'Start ikke Windows
Messenger ved opstart' som aktiveret

> 3. Når jeg lukker min pc ned, installerer XP opdateringer. Problemet er bare
> at jeg har deaktiveret Automatiske opdateringer men den er blevet slået til
> igen dog ikke af mig.????

Computere gør sjældent noget af sig selv. Hvis du slår det fra i
Kontrolpanel -> Sikkerhedscenter ->Automatiske opdateringer, så skal
det nok blive ved med at være slået fra.

> 6. Windows bruger mere RAM så jeg har været nødt til at indstille min swap
> fil manuelt til at være på 4096MB. Har Microsoft aktier i RAM markedet?

Det får du nu nok ikke så meget ud af. Så skal du i hvert fald huske
at tage stilling til, om du også skal sætte /3GB parameteren i din
boot.ini Du skriver ikke hvor meget RAM du har, men måske har du mere
brug for den her:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session
Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive"=dword:00000001
Så vil Windows bruge RAM fuldt ud før den begynder at bruge swap filen

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 14:44

Hej Jda, Windows messenger er slået fra på den måde som du beskrev. Det blev
gjort for længe siden og efter SP2 blev installeret har jeg været inde og
kigge og den er stadig slået fra, ikke desto mindre dukker Windows messenger
op i systray når jeg åbner Outlook express. Den forsvinder så efter at jeg
lukker OE. Jeg har været alle indstillinger igennem i OE uden at finde
årsagen. Den indstilling som gør at WM starter med OE, er nemlig slået fra.

Jeg er ikke nybegynder i det her, men er dog stødt på nogle usædvanlige ting
efter SP2 blev installeret og det er så dem der er beskrevet i første tråd.

Umiddelbart har jeg ikke oplevet andre endnu. Jeg ventede netop et par
måneder før jeg inst. SP2 fordi jeg lige ville se om den lavede for meget
rod og om der kome nogle nye opdateringer, før jeg ville udsætte min pc for
den. Jeg skulle nok have ventet længere:) Men folk i de forskellige NG blev
ved med at sige at jeg skulle inst. den. Personligt er jeg altid skeptisk
når MS kommer med noget nyt, jeg har som supporter skullet sidde og ryde op
på splinternye maskiner og fintune dem fordi MS aldrig har kunnet lave noget
der virker når det kom på gaden. Jo det virker på DERES test maskine!

Men der er nok håb i fremtiden, kineserne er gået sammen med en del Linux
programører og at lave en linux version der er multiplatform, dvs. at du
ikke behøver købe nye programmer, men også kan bruge dine ældgamle
programmer fra såvel helt tilbage til første MAC OS.
Deres plan er at styresystemet skal sælges for 1$, verden over, først i en
engelsk udgave og derefter i en multi-sprog udgave.

Desuden skal man nemt kunne inst. themes så man kan få det udseende man selv
vil have, og knapperne sider hvor man ønsker det. Man kan enda selv lave
sine egne themes.

Ideen er ikke at man skal stoppe med at købe programmer, men kineserne er
blevet godt trætte af Microsoft. Så hvis MS ønsker at fortsætte i fremtiden,
bør de nok tage sig lidt sammen

Jeg røg ind i et indslag om det på CCTV-9.

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : jda^fx

Dato : 20-08-05 08:36

On Tue, 16 Aug 2005 15:43:49 +0200, Thunder wrote:

> [...]
> årsagen. Den indstilling som gør at WM starter med OE, er nemlig slået fra.

Måske skal du kigge efter noget i retning af 'Brug i-mærket
personnavne' eller lignende og slå det fra. Det hedder det i MS
Outlook, jeg kender ikke OE. Hvis du slår Windows Messenger fra ved
hjælp af en gruppepolitik, så kan den altså ikke køre, så meget ved
jeg. Og det ved jeg fordi jeg selv har gjort det, dels på arbejde på
hele domænet og dels hos mig selv. Ingen af stederne kan Windows
Messenger starte eller køre.

> [...]
> den. Jeg skulle nok have ventet længere:) Men folk i de forskellige NG blev
> ved med at sige at jeg skulle inst. den.

Der er ikke nogen i NGer der har ansvar for dine gerninger. Du stiller
spørgsmål, og de svarer efter deres mening og efter deres
forudsætninger. Fordelen ved så at få flere forskellige svar er så, at
man kan holde dem op mod hinanden og vælge mellem løsningerne.

> [...]
> Deres plan er at styresystemet skal sælges for 1$, verden over, først i en
> engelsk udgave og derefter i en multi-sprog udgave.

Hvis de får lavet en Linuxkerne der kan køre Macsoftware så bliver der
bevægelse i tingene. Jeg har selv kigget efter det, men der er
åbenbart ikke nogen der har fået idéen endnu. Det skulle ellers ikke
være så svært, eftersom OSX er baseret på Unix

--
Jakob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-08-05 19:01

jda^fx wrote:
> ikke desto mindre dukker Windows messenger op i

Jeg troede dette problem var løst, men har du et hak her i OE:
Funktioner -> Indstillinger -> Generelt -> Log automatisk på
Windows Messenger?

Og har du kørt denne kommando i Kør?
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : John

Dato : 13-08-05 20:47

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Min status linje er væk og når jeg tilføjer den virker det fint, men
> lige så snart jeg lukker mappen og åbner den igen så er status linjen væk

I IE? Vis> sæt flueben i 'statuslinje'

> 2. Når jeg åbner Outlook Express, komme Windows messenger til syne i
> systray.

Irriterende..kværk den i: tilføj fjern programmer> tilføj fjern windows
komponenter. Derudover har Lavasoft et par rigtig go'e (men måske oversete)
Messenger plug-ins til Ad-Aware. Find dem under add-ons:
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Snup dem begge, de er gratis og stopper messenger-tyranniet!

> 3. Når jeg lukker min pc ned, installerer XP opdateringer. Problemet er
> bare at jeg har deaktiveret Automatiske opdateringer

Har du jo nok ikke... (besvares længere nede i tråden)

> 4. SP2 installerede Media player 10.

Kan du vistnok fjerne i 'tilføj fjern programmer', så du kommer tilbage til
den gamle

> 5. Dc++ crasher med en C++ runtime error. Ikke noget om hvad det er for en

Virus? Spyware?

> 6. Windows bruger mere RAM

Tip: http://www.tweakxp.com/article37006.aspx
(Kan også godt skyldes virus, spy)

> Der var ikke noget problem før inst. af Sp2. Og var det ikke meningen at
> SP2 skulle optimere XP?

Kører to hjemme-putere med xp/sp2. Vi har selv installeret windows, og har
ingen, absolut ingen problemer..:)

Mvh John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-05 20:33

John wrote:
> Kører to hjemme-putere med xp/sp2. Vi har selv installeret
> windows, og har ingen, absolut ingen problemer..:)

Det vil dog i langt de fleste tilfælde være bedst med en total
reinstallation og derefter smide SP2 ind, det er desværre en
skidt løsning, men det er hvad jeg har set virke bedst.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : jda^fx

Dato : 14-08-05 20:41

On Sun, 14 Aug 2005 21:32:38 +0200, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Det vil dog i langt de fleste tilfælde være bedst med en total
> reinstallation og derefter smide SP2 ind, det er desværre en
> skidt løsning, men det er hvad jeg har set virke bedst.

Allerbedst er det faktisk at lave en slipstreamet CD så man
installerer en XP med sp2 med det samme
--
Jakob

Fra : John

Dato : 14-08-05 21:26

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev i en meddelelse

> Det vil dog i langt de fleste tilfælde være bedst med en total
> reinstallation og derefter smide SP2 ind, det er hvad jeg har set virke
> bedst.

Ganske enig..:)

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 16:03

Det er desvære udelukket, jeg vil have svært ved at få mit system op og køre
igen som det gjorde før. Systemet er optimeret til mit brug:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 15:05

Hej John,

Nr. 1, nej i IE virker den fint:) Det er i alle mapperne den ikke virker.

Nr. 2, Det sjove er at jeg har været det hele igennem og den er kværket i
Tilføj/fjern windows komponenter. Da jeg opgraderede til den nye ad-aware
fjernede den desvære de plugins:( Men prøver lige at inst. dem igen, for at
se om det løser det:)

Nr. 3, er slået fra nu:) Jeg ved ikke hvordan den blev slået til igen, men
problemet er løst nu:)

Nr. 4, Det er lige meget med den, jeg bruger VLC istedet:)

Nr. 5, nope hverken spyware eller virus. Kan det skyldes en nyere C++
runtime er installeret med SP2?

Nr. 6, Hmm efter at jeg udvidede min swap fil til 4GB så er der
tilsyneladende ikke noget problem. Det er dog irreterende at man skal til at
gøre det fordi windows ikke kan finde ud af at håndtere RAM ordentligt:(

Så er der kun Problem nr 1 tilbage:)

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 17:26

Svar til Nr. 2, det var åbenbart fordi Ad-aware havde fjernet disse plugins
ved inst. af den nye version. Efter jeg inst. ploemessenger.exe og kørte den
fra Ad-aware så forsvandt ikonet fra systray. Sjovt nok var den slået fra i
OE.

Så mangler vi bare at få statuslinjen til at blive der:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-08-05 20:43

Thunder wrote:
> Så mangler vi bare at få statuslinjen til at blive der:)

Jeg plejer bare at sætte hak i Vis -> Statuslinie og så lukke
vinduet med Ctrl holdt nede.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 17:43

Virker desværre ikke:( Den gemmer ikk opsætningen:(

Har du et andet forslag?

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-05 23:47

Thunder wrote:
> Virker desværre ikke:( Den gemmer ikk opsætningen:(
>
> Har du et andet forslag?

Lav de ændringer du gerne vil have og gå i Funktioner ->
Mappeindstillinger -> Vis -> Anvend på alle mapper.

Du skal gøre være opmærksom på, at det så også _gælder_ for alle
mapper.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund