MS Windows
briani 27239
xp åbner browservindue ved højreklik
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 13:11

Dette forekommer når jeg har markeret en tekst, og højreklikker for at
kopiere. Så åbnes et browservindue af sig selv.

Nogen der kender problemet?

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-08-05 14:20

Den 13-08-05 14.10 skrev Trekroner følgende:

> Dette forekommer når jeg har markeret en tekst, og højreklikker for at
> kopiere. Så åbnes et browservindue af sig selv.
> Nogen der kender problemet?

Næh, men jeg kan forestille mig, at det kan ske, hvis du gør det i
Internet Explorer på hjemmesider, der har lavet et specielt JavaScript
til det. Men det er rent gæt, eftersom du ikke fortæller ret meget.

Svar på følgende kan måske hjælpe til fejlfinding:
Hvilket program markerer du teksten i?
Hvis det er Internet Explorer, er det så på alle hjemmesider eller kun
nogle?
Hvis kun nogle, så giv os en adresse til en eller to af dem.
Hvad er der i det åbnede browservindue - en reklame?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 20:43

> Svar på følgende kan måske hjælpe til fejlfinding:
> Hvilket program markerer du teksten i?

Internet Explorer.

> Hvis det er Internet Explorer, er det så på alle hjemmesider eller kun
> nogle?

Det er på alle.

> Hvad er der i det åbnede browservindue - en reklame?

Min startside.

Jeg har fundet ud af, at hvis jeg højre-dobbeltklikker på den markerede
tekst åbnes browseren hver gang. Men altså også nogle gange ved et enkelt
klik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-08-05 01:00

Den 13-08-05 21.42 skrev Trekroner følgende:

> Jeg har fundet ud af, at hvis jeg højre-dobbeltklikker på den markerede
> tekst åbnes browseren hver gang. Men altså også nogle gange ved et enkelt
> klik.

Jeg har aldrig hørt om problemet før, og jeg kan ikke umiddelbart finde
nogen indstillinger, der kan bevirke den opførsel. Det lyder ikke engang
som spyware, for så ville du have fået åbnet en reklame i stedet for din
startside. Men om ikke andet kan du omgå problemet med genvejstaster,
som LVL skriver.

Du kan eventuelt lige prøve, om det hjælper at slå JavaScript og andre
script-sprog fra. Klik på menupunktet Funktioner =>
Internetindstillinger => marker Internet-ikonen => Klik på
Brugerdefineret => Nulstil til Høj => Nulstil.

Efter testen, skal du lige huske at ændre sikkerhedsindstillingerne
tilbage til Mellem, ellers er der en del hjemmesider, der ikke vil
virke. Hvis du prøver, så meld lige tilbage, om det gør en forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : LVL

Dato : 13-08-05 19:34

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Dette forekommer når jeg har markeret en tekst, og højreklikker for at
> kopiere. Så åbnes et browservindue af sig selv.
>
> Nogen der kender problemet?

Næ, men man kan som alternativ markere teksten og derefter bruge Ctrl+C til
at kopiere. For at indsætte teksten et andet sted kan Ctrl+V bruges.