MS Windows
briani 27239
avi film
Fra : Aragorn25

Dato : 02-08-05 19:35

jeg har 2 .avi film jeg ikke kan afspille, det starter fint op i
mediaplayer, der er lyd men ikke billede.
Har lige installeret divX version 6 men den kunne helle ikke afspille
filmne, den siger jeg skal hente nyere codec.

Hvilke codec`? hvor finder mand den?
mvh
Dennnis

Fra : Mads

Dato : 02-08-05 19:45

On Tue, 2 Aug 2005 20:35:26 +0200, "Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>Har lige installeret divX version 6 men den kunne helle ikke afspille
>filmne, den siger jeg skal hente nyere codec.

Brug dette lille gratis program :
http://avicodec.duby.info/
til at undersøge filmene for at
se hvilke codecs de er lavet med.

Så ved du i det mindste hvad det
er for en codec du mangler.

Jeg vil gætte på Xvid som ligner DivX
meget.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Aragorn25

Dato : 02-08-05 20:05

De sender link til denne side http://www.ligos.com/
Hvad skal downloade derfra?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-08-05 20:30

Aragorn25 wrote:
> De sender link til denne side http://www.ligos.com/
> Hvad skal downloade derfra?

Læs anden øverste linie i linket:
"Download AVIcodec v1.1.0.4 (sept 6 2003, 434 Kb) at SourceForge or at
local site"

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Aragorn25

Dato : 02-08-05 21:51

hvor ser du det henne?

Fra : Peter

Dato : 02-08-05 22:00

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> De sender link til denne side http://www.ligos.com/
> Hvad skal downloade derfra?

Tror du ikke, at du lige skulle prøve at køre en anti-spyware scan.
Noget tyder i hvert fald på, at du bliver re-directed.
Linket virker fint her.

Peter B

Fra : Aragorn25

Dato : 02-08-05 22:43

Jeg har installet selve programmet, åbner den film jeg vil se, og der siger
avicodec, at lyd er supportet, men billede er ikke, og til højre står der
web, når jeg så klikker der, så bliver jeg henvist til denne side
http://www.ligos.com/

Hvad gør jeg forkert ? er der andre programmer jeg skal bruge?

Fra : Peter

Dato : 03-08-05 02:09

> [...]
> http://www.ligos.com/
>
> Hvad gør jeg forkert ? er der andre programmer jeg skal bruge?

Du mangler sikkert codex eller har nogle forkerte installeret.
Fjern (uninstall) hvad du allerede har installeret af codex.
Gå derefter på dette link:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
og download K-Lite Codec Pack Full .
Installer den som den er pr default, det virker hver gang.

Peter B

Fra : Aragorn25

Dato : 03-08-05 11:33

øv, klite virkede hellere ikke

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-08-05 12:09

> øv, klite virkede hellere ikke

Prøv med GSpot, det er et lille program til at identificere hvilke codecs du
skal bruge:
http://www.headbands.com/gspot/
Pak ud til en mappe, start GSpot, åbn din avi film og se hvilke codecs du
skal bruge, søg disse på google, download codecs og installér, se film og
hyg dig

Mvh
Benjamin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-08-05 20:46

Aragorn25 wrote:
> øv, klite virkede hellere ikke

Og du slettede alle codec du have installeret i forvejen?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Aragorn25

Dato : 03-08-05 23:00

ja det gør den automatisk undr installation

Fra : Mads

Dato : 03-08-05 16:12

On Tue, 2 Aug 2005 23:43:17 +0200, "Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.ligos.com/
>
>Hvad gør jeg forkert ? er der andre programmer jeg skal bruge?

Hvilken codec siger den du mangler til billede?

Det står samme sted hvor den skriver "unsupported"