MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Corrupt registry?? Hjælp!
Fra : Stig

Dato : 02-08-05 17:38

Efter at have geninstalleret får jeg ustandselig meddelse om at
regristeringsdatabasen er fejlbehæftet og det anbefales, at jeg går ind på
en eller anden hjemmeside og registrerer mig for $30 for et regcleaning-prg.

C-drevet har jeg nu formateret adskillige gange og alligevel fortsætter det.
Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre??

På forhånd tak!
Stig

Fra : Stig

Dato : 02-08-05 17:43

ØH, jeg glemte at skrive, at det er XP vi taler om!
Stig

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-05 18:08

Den 02-08-05 18.37 skrev Stig følgende:

> Efter at have geninstalleret får jeg ustandselig meddelse om at
> regristeringsdatabasen er fejlbehæftet og det anbefales, at jeg går ind på
> en eller anden hjemmeside og registrerer mig for $30 for et regcleaning-prg.

Hvor får du de advarsler? I et almindeligt fejlmeldingsvindue, i et
popop-vindue (kan ligne lidt) eller når du er inde på hjemmesider med
din browser?

I første omgang kan du slappe af, din registreringsdatabase fejler
absolut ikke noget. Alt efter dit svar på ovenstående kan du dog have
fået spyware eller adware ind på computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Stig

Dato : 02-08-05 18:25

Jeg får advarslerne i windows også under programafvikling af internent
explorer og andre programmer.
Det er en grå meddelelse med blå stibe foroven, hvor der står: "Tjenesten
messenger" (default faver).
hilsen Stig

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-05 19:00

Den 02-08-05 19.24 skrev Stig følgende:

> Jeg får advarslerne i windows også under programafvikling af internent
> explorer og andre programmer.
> Det er en grå meddelelse med blå stibe foroven, hvor der står: "Tjenesten
> messenger" (default faver).

Messenger (ikke det samme som MSN Messenger) bruges til at sende
meddelelser på tværs af et netværk. Der er så nogle driftige
forretningsfolk, der har fundet ud af at bruge den til at sende spam.

Normalt startes Messenger sammen med Windows, men du kan slå tjenesten
fra, hvis du alligevel ikke skal bruge den - og det skal du nok ikke.

Klik på Start => Højreklik på Denne computer => Administrer => Tjenester
og programmer => Tjenester => dobbeltklik på Messenger => vælg
Deaktiveret ud for Starttype.

Ovenstående er i Windows XP Pro, men det skulle vist være det samme,
hvis du har Home-udgaven.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Sputkin

Dato : 02-08-05 18:42

Hej Stig

Prøv et gratis anti-spyware scan fra Trend Micro:
http://www.trendmicro.com/spyware-scan/

Fra : Stig

Dato : 02-08-05 20:45

Tak for hjælpen!