MS Windows
briani 27239
FAT32 formatteringsproblem.
Fra : Lyrik

Dato : 01-08-05 15:57

Jeg har en ekstern harddisk som kører igennem USB-porten.
Nu har jeg blanket den af og skal formattere den igen.
Jeg SKAL have den formatteret til Fat32.
Lad være at bore i grunden til det. NTFS er bedre idet den kan store filer,
men jeg skal konnekte til en dvdafspiller som kun kan FAT32.

I Diskhåndtering i XP Prof. får jeg KUN! muligheden for at formattere i
NTFS!!
Hvordan får jeg den formatteret i FAT32?
Husk det skal gøres med opstartet XP igennem USB2-porten.

Jeg ville blive glad for at få løsningen serveret.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-05 16:19

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg blanket den af og skal formattere den igen.
> Jeg SKAL have den formatteret til Fat32.
> Jeg ville blive glad for at få løsningen serveret.

++++++++++++++++++++++++++
Men jeg fandt den selv!-En tanketorsk! Disken er på 80 Gigabyte, så jeg får
ikke muligheden for FAT32, idet XP kun kan formattere op til vist nok 30
Gigabyte i FAT32!

Løsningen er altså at oprette 3 mindre partitioner på disken først. Så
kommer muligheden for FAT32 frem i lyset.

Sorry for at have belastet jeres hjerners superprocessorer, som sikkert
havde bedre problemer at tygge på!

Hilsen
Jens

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 01-08-05 16:31

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Hvordan får jeg den formatteret i FAT32?
> Husk det skal gøres med opstartet XP igennem USB2-porten.

PartionMagic fra Symantec kan lave øvelsen. Det er godtnok ikke
freeware men en demo kan hentes flere steder fra eks. her:

http://www.soft32.com/download-Partition_Magic-151-5.html

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-05 18:05

O. Skjold (Odense 5260) skrev:

>PartionMagic fra Symantec kan lave øvelsen. Det er godtnok ikke
>freeware men en demo kan hentes flere steder fra eks. her:

Så vidt jeg ved, så kan man ikke noget med en demoudgave, man får
kun lov til at se, hvad den »rigtige« version kan lave.
--
Knud

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 01-08-05 18:43

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse

<klip>

> Så vidt jeg ved, så kan man ikke noget med en demoudgave, man får
> kun lov til at se, hvad den »rigtige« version kan lave.

OK, det er måske ændret ift. til tidligere, der mener jeg at demoen
kunne det hele, bare i en begrænset periode.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-08-05 19:42

Den 01-08-05 19.43 skrev O. Skjold (Odense 5260) følgende:

> OK, det er måske ændret ift. til tidligere, der mener jeg at demoen
> kunne det hele, bare i en begrænset periode.

Det har vist aldrig været muligt.

Hvis man vil resize gratis, kan man bruge DFSee. Programmet er shareware
og uden begrænsninger. Det er dog temmelig nørdet, og man får
selvfølgelig kun hjælp til (ekstrem god) support, hvis man registrerer
programmet. Det kan for øvrigt meget andet end resize, fx undelete og
ghostning af drev.

http://www.dfsee.com/dfsee.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 01-08-05 22:39

<klip>
> [...]
> får selvfølgelig kun hjælp til (ekstrem god) support, hvis man
> registrerer programmet. Det kan for øvrigt meget andet end resize,

OK, nu har jeg ikke selv PartionMatic så jeg gar gemt dit link til
evt. senere brug