MS Windows
briani 27239
Ikon
Fra : Ricko.

Dato : 31-07-05 06:01

Hej ,jeg havde på et tidspunkt fået skiftet mit ikon for vis skrivebord i
proceslinien , nu da jeg så skulle lave det hos en anden kan jeg s.. ikke
huske hvordan jeg gjorde det , er der hjælp at få.
Forsat god weekend.

--
Ricko.
ricko@livsnyter.com

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-05 06:09

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> proceslinien , nu da jeg så skulle lave det hos en anden kan jeg s.. ikke
> huske hvordan jeg gjorde det , er der hjælp at få.

Glemte at skrive det er i xp pro

Fra : jda^fx

Dato : 31-07-05 12:32

On Sun, 31 Jul 2005 07:09:07 +0200, Ricko. wrote:

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
>>
> Glemte at skrive det er i xp pro

Skriver følende i notepad:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Gemmer det som skrivebord.scf Det er så linien IconFile=explorer.exe,3 hvor
du bare ændrer 3 til noget andet. der er vist 10-11 stykker at tage af
--
Jakob

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-05 14:40

> [...]
> hvor
> du bare ændrer 3 til noget andet. der er vist 10-11 stykker at tage af

Hej , det virker helt fint nu vil jeg så bare lige se om jeg kan få et af
mine egne ikoner til at virke
Lægger det op i dk.binaer som jeg vil have lavet .under navnet ikon.

Fra : jda^fx

Dato : 31-07-05 15:14

On Sun, 31 Jul 2005 15:40:08 +0200, Ricko. wrote:

> Hej , det virker helt fint nu vil jeg så bare lige se om jeg kan få et af
> mine egne ikoner til at virke
> Lægger det op i dk.binaer som jeg vil have lavet .under navnet ikon.

Du skal så huske at det skal være en rigtig .ico fil. Så vil jeg tro at du
bare skal gemme ikonet i windowsmappen ændre linien IconFile=explorer.exe,3
til IconFile=c:\windows\ikon.ico
--
Jakob

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-05 15:57

> Du skal så huske at det skal være en rigtig .ico fil. Så vil jeg tro at du
> bare skal gemme ikonet i windowsmappen ændre linien
> [...]
Hvor ligger den mappe det skal ind i , og hvad hedder den

Fra : jda^fx

Dato : 31-07-05 16:17

On Sun, 31 Jul 2005 16:57:22 +0200, Ricko. wrote:

> Hvor ligger den mappe det skal ind i , og hvad hedder den

Jeg ville gemme ikonet i selve windows mappen sammen med .scf filen, hos
mig hedder den C:\WINDOWS men det kan variere. Start -> kør -> skriv
%windir% så åbner windowsmappen og så kan du se hvad den hedder
--
Jakob

Fra : Ricko.

Dato : 31-07-05 16:57

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig hedder den C:\WINDOWS men det kan variere. Start -> kør -> skriv
> %windir% så åbner windowsmappen og så kan du se hvad den hedder
Så virker det som det skal være, sender et billede op i dk.binaer af det ,
tusind tak for det.
Nu finder jeg så en fil som passer lidt bedre ,
link til billedei dk.binaer