MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genvej til Arbejd Offline?
Fra : mogens

Dato : 24-07-05 16:22

Kan man oprette en genvej el.lign. i WinXP, der skifter status til
Arbejd Offline, altså uden at åbne IE/OE6?

Det er et meget lille problem, blot irriterer det mig når der nu er en
CPU igang alligevel?

Fra : *XxX*

Dato : 25-07-05 10:31

"mogens" <langballe75@hotmail.com> wrote in message
Kan man oprette en genvej el.lign. i WinXP, der skifter status til
Arbejd Offline, altså uden at åbne IE/OE6?

Der er vel de 2 computere nede i systray som du kan højreklikke på og vælge
noget med afbryd forbindelsen.

Det er et meget lille problem, blot irriterer det mig når der nu er en
CPU igang alligevel?

Det er der vel altid når din computer er tændt.

Fra : mogens

Dato : 25-07-05 11:22

Hej XxX

Undskyld jeg var nok lidt for kortafttet. Jeg har bredbånd med opkald
- PPPoE.
Både IE og OE er sat til at "ringe op" når disse programmer startes.
Det er fint og godt og belejligt for det meste. Men nogen gange ved jeg
på forhånd, at jeg vil arbejde offline, og så er det jo sådan, at
hvis denne status er sat (Arbejd Offline) - så ringes der ikke op.

Altså - situation der ønskes at undgås:
1. Ingen bruger-programmer kører.
2. Jeg ønsker at arbejde offline, enten med IE eller OE.
3. IE/OE startes.
4. IE/OE etablerer automatisk forbindelse til internet.
5. Jeg afbryder internetforbindelsen.
6. Jeg markerer "Arbejd Offline" i IE/OE.
7. Jeg arbejder offline.

Situationen der ønskes:
1. Ingen bruger-programmer kører.
2. Jeg ønsker at arbejde offline, enten med IE eller OE.
3. Jeg klikker en genvej eller lignende der sætter status til "Arbejd
Offline".
4. IE/OE startes.
5. Jeg arbejder offline.

Det er for at spare klik og tid - og så irriterer det min blindtarm,
når sådan noget ikke kan lade sig gøre - det er jo trods alt en
computer der burde kunne programmeres til at opfylde mine - brugerens -
behov!

Det er altså sidstnævnte punkt 3, jeg ønsker hjælp til:
Kan man oprette en genvej eller et script eller hvad ved jeg, der
sætter status til "Arbejd Offline", så man ikke behøver at starte
IE/OE for at gøre det.

Hilsen Mogens

Fra : Calle.

Dato : 25-07-05 13:09

mogens wrote:
> [...]
> Kan man oprette en genvej eller et script eller hvad ved jeg, der
> sætter status til "Arbejd Offline", så man ikke behøver at starte

sluk dit modem, så sker det automatisk
--
Calle.

Fra : mogens

Dato : 26-07-05 09:30

Hej Calle

Jeg har ikke et modem, men et netkort - det er internt.
Men jeg synes heller ikke at den metode med at toggle hardwaren,
besvarer mit spørgsmål, altså om man kan regulere Windows til
opgaven, hvad jeg ikke synes er for meget at forlange af stor
maskinkraft og et avanceret styresystem (WinXP).

Man kunne selvfølgelig deaktivere internetforbindelsen, men helt
ærligt, det er næsten lige så besværligt - målt i antal klik og i
sekunder - som den situation jeg forsøger at undgå. Jeg ville hellere
gå direkte til makronerne og sætte status for IE/OE til "Arbejd
Offline", helst i et enkelt klik.

Hilsen Mogens

Fra : emj

Dato : 26-07-05 09:58

mogens skrev:

>Man kunne selvfølgelig deaktivere internetforbindelsen, men helt
>ærligt, det er næsten lige så besværligt

Undskyld jeg spørge, men det koster dig da ikke en øre at være på
nettet hele tiden, så hvorfor vil du overhovedet være offline?

Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 26-07-05 10:10

emj wrote:

> Undskyld jeg spørge, men det koster dig da ikke en øre at være på
> nettet hele tiden, så hvorfor vil du overhovedet være offline?

det kan jo være har betaler efter forbrug

--
Calle.

Fra : emj

Dato : 26-07-05 16:49

Calle. skrev:

>det kan jo være har betaler efter forbrug

Hvad så?
Han forbruger jo ikke noget blot fordi hans maskine er online.

Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 26-07-05 22:45

emj wrote:

> Hvad så?
> Han forbruger jo ikke noget blot fordi hans maskine er online.

Jo, men det er ganske lidt.
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 26-07-05 10:09

mogens wrote:
> Hej Calle
>
> Jeg har ikke et modem, men et netkort - det er internt.
Og det er koblet til dit ADSL modem

--
Calle.

Fra : mogens

Dato : 26-07-05 13:37

emj og Calle

Jeg har bedt om et svar her i gruppen, og jeres indlæg er det
modsatte, nemlig spørgsmål. Og vel at mærke irrellevante
spørgsmål, der ikke tilføjer noget som helst nyt om emnet, eller
beder om uddybning. Det generer mig, dels fordi jeg skal bruge tid på
at læse det og besvare misforståelserne, og dels fordi det trætter
andre interesserede læsere og potentielle svarere, når de skal
arbejde sig igennem indlæg efter indlæg, der ikke vedrører emnet, i
samme tråd. Så mister de interessen og jeg går glip af et svar. På
den måde ulejliger det i øvrigt også et stort antal mennesker for
ingenting - det her er en rimeligt seriøs gruppe, og folk tager sig
faktisk tid til at gennemlæse trådene. Derfor må jeg sige helt
klart, at jeg faktisk foretrækker ikke at få et svar, frem for at få
et "svar" fra nogen, der ikke ved det.

Hvis i læser tilbage i tråden, kan i se at jeg rent faktisk tidligt
gør opmærksom på at mit spørgsmål er af lille betydning, det er
udelukkende fordi det vil være mig belejligt at operere på den måde.
Denne NG vedrører Windows og hvordan man betjener det - sådan er mit
spørgsmål formuleret, og derfor tillader jeg mig at forvente et svar,
der falder inden for disse rammer (altså sådan og sådan er det med
Windows).

-nej, jeg betaler ikke minutpris.
-nej, jeg har ikke et modem - hverken ADSL eller andet.

Hilsen Mogens

Fra : Calle.

Dato : 26-07-05 22:47

mogens wrote:
> [...]
> Windows).
>
> -nej, jeg betaler ikke minutpris.
> -nej, jeg har ikke et modem - hverken ADSL eller andet.

Hvis vi ikke må hjælpe, så må du ju kunne selv.
--
Calle.

Fra : Carl Drud

Dato : 26-07-05 16:58

mogens wrote:

> [...]
> Kan man oprette en genvej eller et script eller hvad ved jeg, der
> sætter status til "Arbejd Offline", så man ikke behøver at starte

Kan følgende ikke bruges?

http://www.inkland.org/inkswitch/index.htm

Carl

Fra : jamen

Dato : 26-07-05 16:52

mogens wrote:
> Kan man oprette en genvej el.lign. i WinXP, der skifter status til
> Arbejd Offline, altså uden at åbne IE/OE6?

Prøv at oprette en genvej til

reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings" /v GlobalUserOffline /t REG_DWORD /d 1 /f

Fra : mogens

Dato : 26-07-05 18:23

Inkswitch var lige sagen - det kører bare. Tak til Carl Drud.

http://www.inkland.org/inkswitch/index.htm

----------
Men jeg er alligevel nysgerrig efter jamens forslag: Skal det forstås
sådan at det er et script man laver, og så opretter en genvej til?
Eller hvordan gør man? (Sådan lidt bøjet i pap)

Hilsen Mogens

Fra : jamen

Dato : 26-07-05 18:33

mogens wrote:
> Men jeg er alligevel nysgerrig efter jamens forslag: Skal det forstås
> sådan at det er et script man laver, og så opretter en genvej til?
> Eller hvordan gør man? (Sådan lidt bøjet i pap)

Højreklik et tomt sted > opret genvej

Stien til programmet sætter du til

reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings" /v GlobalUserOffline /t REG_DWORD /d 1 /f

Navnet på genvejen vælger du selv :)

Det sætter GlobalUserOffline=1 i registreringsdatabasen. Det samme sker
når punktet Offline vælges i IE

Fra : mogens

Dato : 26-07-05 19:19

jamen - det er jo mageløst som det virker. Tusind tak for det.

Jeg kan tilføje at IE/OE skal være lukkede for at det virker, men det
er også fint for mig.

Tak til alle
Hilsen Mogens