Problemer med at forbinde databaser
Fra : Skindbeni

Dato : 01-09-05 23:25

Hej

Er ved at kigge på vores nye Delphi program.

Da database-delen er en udvidelse, som vi vil forsøge at bruge fremover, har
vi selvfølgelig valgt en udgave, der understøtter databaser.

Samtidig følger jeg som dansk supplement bogen Delphi 4 programmering af Per
Amdal Steffensen, hvori der også er kapitler om databaser.

Men jeg kan umiddelbart ikke få det til at fungere.

I bogen foreslår de, at man åbner Database Explorer og "leger" lidt der. Her
har jeg også en liste over databasemuligheder (MS Access, DBase, Interbase
mv. men uanset hvad jeg vælger af dem, så dukker fejlmeddelelser op.

Bl.a. "Connection open failed"

Har i en ide om, hvad jeg gør galt eller hvad jeg bør gøre?

Yderligere omtaler de noget der kaldes BDE Configuration, som jeg dog ikke
kan finde på min maskine.

Fra : Hans

Dato : 02-09-05 07:45

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har i en ide om, hvad jeg gør galt eller hvad jeg bør gøre?
>
> Yderligere omtaler de noget der kaldes BDE Configuration, som jeg dog ikke

Bde ligger i "C:\Programmer\Common Files\Borland Shared\BDE\bdeadmin.exe"
hvis man har lavet en standard installation, men der burde også ligge en
genvej i start menuen under Delphi 4.

Men nu er BDE jo en død fisk så er det overhovedet en go ide at begynde at
lave noget nyt med det?

/HK

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 09:03

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genvej i start menuen under Delphi 4.
>
> Men nu er BDE jo en død fisk så er det overhovedet en go ide at begynde at

Hej.

Det er tilbudet om Delphi 2005 indeholdende db, som vi har investeret i, men
det er kun i bogen Delphi 4 programmering, som jeg studerer i, (da det er
den bedste danske bog, som jeg kende rom emnet.), hvor jeg har set, at man
skal opsætte et eller andet i BDE Connection.

Men hvad mener du med, at BDE er en død fisk? Findes den ikke længere? Hvad
gør man så i stedet for at få databaser til at fungere jvf. mit første
indlæg.

Bl.a. kan jeg ikke få Database Explorer til at makke ret. "Connection open
failed" kommre op som fejlmeddelelse, når jeg prøver at klikke på de
forskellige databasemuligheder.