IPX netværk over internet...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 06-06-01 08:25

Hej.
Findes der et program at man kan lave måske IPX netværk med over internet
sammen med en anden computer?

Hilsen ~*TbD*~

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 06-06-01 09:41

Hej "Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in <9fklsi$n1m$1
@news.inet.tele.dk>:

>Findes der et program at man kan lave måske IPX netværk med over internet
>sammen med en anden computer?

For at kunne benytte internettet skal du bruge en routbar protokol og det er
IPX ikke. Jeg ved så ikke om det er muligt at lave noget tunneling, men det
er der vel en anden der kan

--
Ole

Remove _NOSPAM_ form my e-mail

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-06-01 11:52

On 06 Jun 2001 08:40:47 GMT, frank42_NOSPAM_@bigfoot.com (Ole
Jakobsen) wrote:

> For at kunne benytte internettet skal du bruge en routbar protokol
> og det er IPX ikke.

Snik-snak. IPX kan skam sagtens routes.

Problemet ift. Internet er naturligvis, at Internet er baseret på
IP, så IPX kan ikke umiddelbart routes over Internet, (men altså
sagtens over netværk, der er konfigureret til at route IPX).

> Jeg ved så ikke om det er muligt at lave noget tunneling, men det
> er der vel en anden der kan

Man kan sender IPX over fx. en GRE-tunnel, hvis man har routere,
der kan det. Alternativt kan man bruge en applikation som Kali
til formålet.

-A

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 06-06-01 10:56

Hej!

> Findes der et program at man kan lave måske IPX netværk med over internet
> sammen med en anden computer?

Prøv med Kali (http://www.kali.net/). Det stykke software de laver gr det
muligt at pakke IPX pakker i TCP/IP pakker, og den anden vej.

Jeg har selv brugt det for et par år siden, hvor jeg spillede warcraft over
internettet!

-Thomas

Fra : Erik G Christensen

Dato : 06-06-01 12:58

"Morten Jørgensen" wrote:

> Hej.
> Findes der et program at man kan lave måske IPX netværk med over internet
> sammen med en anden computer?

Ja, IPX protokollen.
Installer TCP på dit opkaldskort, og derefter ipx, andet
behøver du ikke.
Kører således op mod firmaets Novell server.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-06-01 15:29

Erik G Christensen wrote:

> Ja, IPX protokollen.
> Installer TCP på dit opkaldskort, og derefter ipx, andet
> behøver du ikke.
> Kører således op mod firmaets Novell server.

Lyder som om du ringer direkte op til firmaet?

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-06-01 22:11

On Wed, 06 Jun 2001 13:58:13 +0200, Erik G Christensen
<egc@post1.tele.dk> wrote:

> Ja, IPX protokollen.
> Installer TCP på dit opkaldskort, og derefter ipx, andet
> behøver du ikke.

Det har du misforstået. IPX routes ikke direkte af udstyret i
Internet.

> Kører således op mod firmaets Novell server.

Der ringer du sikkert også direkte til firmaet.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/