to ip konfigurationer...
Fra : Peter Jensen

Dato : 06-09-05 08:47

Hej..

Hvordan får jeg windows sat op til at have en fast ip-adresse her hjemme
ved mig selv, og så automatisk hente en på min skole (i begge tilfælde
trådløst)... har prøvet det der "dobbelt konfiguration" under
tcp/ip-indstillinger - hvor den faste ip adresse er primær og automatisk
sekundær... men giver det problem at den bruger den faste på min
skole... :) findes der et alternativt konfigurations program??

/peter

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 06-09-05 09:42

Peter Jensen wrote:
> Hvordan får jeg windows sat op til at have en fast ip-adresse her
> hjemme ved mig selv, og så automatisk hente en på min skole (i begge
> tilfælde trådløst)...

Den bedste løsning opnås nok, hvis du hjemme kører med en router,
der har mulighed for DHCP-tildeling baseret på MAC-adresse. Så sætter
du bare PC'en op til at hente IP-adresse automatisk og konfigurerer
routeren til at tildele den samme IP-adresse hver gang.
Den mulighed findes bl.a. i flere af de alternative firmware-versioner
til Linksys routere.

Alternativt kan du sætte lease-tiden meget høj på routeren.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-09-05 09:50

hej... bor desværre på kollegie hvor jeg umiddelbart ikke kan koble en
router på... har prøvet :(

/peter

Fra : Søren G

Dato : 06-09-05 12:19

"Peter Jensen" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote in message
> hej... bor desværre på kollegie hvor jeg umiddelbart ikke kan koble en
> router på... har prøvet :(

Hvad er problemet i at sætte en router op bare fordi du bor på kollegie ?

--
Søren

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-09-05 12:25

Peter Jensen wrote:

> hej... bor desværre på kollegie

Har kollegiet ikke en DHCP server?

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Michael M. Nielsen

Dato : 06-09-05 15:43

Hej Peter

Måske du skulle kigge på:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4ZLNJB

Hvis du da har en IBM (Ved ikke om det også virker på andre en IBM maskiner)

Hey

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-09-05 18:13

øh.. hej... prøver lige dette først... :)

/peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-09-05 18:42

hvad skal jeg hente... og hvad kan det?

/peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-09-05 15:32

nogen der har et program der kan gemme sådanne ip-profiler måske???

/peter