Fanger router fra 400m afstand der forstyr~
Fra : C Howard

Dato : 30-08-05 08:11

Jeg kan fange et trådløst signal fra et netværk som en vuggestue har her i
kommunen og de ligger 400 meter væk i ren luftlinje, der er bygninger i
mellem bla. en stor 4 sals blok.

Fanger det med 1 streg i styrke, min egen router som står stue plan går kun
igennem med 2 streger i styrke til min egen første sal.

Er det ikke lidt vildt at jeg kan fange dem?

Desuden så mister jeg selv min internet forbindelse hver gang de popper op,
hvad kan jeg gøre?

Carsten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-08-05 08:38

On Tue, 30 Aug 2005 09:11:03 +0200, "C Howard" <c.howard@get2net.dk>
wrote:

Du er opmærksom på, at der findes dk.edb.netvaerk.traadloest?

> Er det ikke lidt vildt at jeg kan fange dem?

Jo. Der er sikkert en eller anden klovn, der har skruet op for deres
sendestyrke eller sat kraftigere antenne(r) på. Det er desværre ikke
så ualmindeligt, at folk ikke overholder reglerne.

> Desuden så mister jeg selv min internet forbindelse hver gang de
> popper op, hvad kan jeg gøre?

Du kan prøve at ændre kanal til noget andet. Brug 1, 6 eller 11.

-A

Fra : C Howard

Dato : 30-08-05 09:07

> Du er opmærksom på, at der findes dk.edb.netvaerk.traadloest?

Nej, kan ikke finde den på min news server.

> Jo. Der er sikkert en eller anden klovn, der har skruet op for deres
> sendestyrke eller sat kraftigere antenne(r) på. Det er desværre ikke
> så ualmindeligt, at folk ikke overholder reglerne.

Sgu da lidt meget styrke for en komunal vuggestue

> Du kan prøve at ændre kanal til noget andet. Brug 1, 6 eller 11.

Har skiftet til kanal 11