Vira/spyware der ændre IE6
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 05-09-05 18:14

Hej NG,

Min kammerat har et "interessant" problem med IE6 og sin PC...

Link:
www.tyranno.dk/files/internet_options_trusted_sites.jpg

Knappen "Custom Level..." er ikke en valgmulighed på min kammerats PC og jeg
mistænker, at der muligvis gemmer sig en skummel side under trusted sites,
som man så ikke kan komme ind og slette pga. knappen ikke er aktiv.

Problemet er, at PC'en hele tiden og igen modtager ny vira eller spyware
helt af sig selv og ud af ingenting. Hans anti-virus opdager dem
tilsyneladende hver gang, men det eneste der kan gøres er at slette spywaren
indtil den på en eller anden måde helt automatisk bliver hentet ned på hans
PC igen.

Har kørt Spybot og AD-Aware og anti-virus, hvilket hjælper for en kort
stund, men så en skønne dag er der kommet ny spyware på hans PC.

Hvordan er det muligt at få adgang til "Custem Level..." under trusted
sites, hvis man ikke kan trykke på knappen, da den ikke er aktiv?

På forhånd tak,

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : John

Dato : 05-09-05 18:47

"Glenn Rasmussen" skrev i en meddelelse

> [...]
> helt af sig selv og ud af ingenting. Hans anti-virus opdager dem
> men det eneste der kan gøres er at slette spywaren

Noget er helt galt...

> Har kørt Spybot og AD-Aware og anti-virus, hvilket hjælper for en kort
> stund

Prøv at køre dem i 'fejlsikker tilstand', da bæsterne kan være gemt i
'systemgendannelse', hvor fx antivirus har adgang forbudt i normal mode.

Hjælper det heller ikke, skal I nok ha' fat i den helt store kost:
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?4,27725

Derudover er det vigtigt at windows er opdateret, ellers er det kun et
spørgsmål om tid, før utøjet kommer igen..

God jagt! Mvh John

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 05-09-05 19:43

Hej John,

> Prøv at køre dem i 'fejlsikker tilstand', da bæsterne kan være gemt i
> 'systemgendannelse', hvor fx antivirus har adgang forbudt i normal
> mode.

Jeg har faktisk været igennem det hele, men lige lidt hjælper det...

Det er svært.

Kan man ikke via regedit enable "Custom Level..." knappen igen?

Fra : John

Dato : 05-09-05 20:30

"Glenn Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Jeg har faktisk været igennem det hele, men lige lidt hjælper det...

Har I virkelig uden resultat kørt hele molevitten fra AVG-forum trin for
trin..?

Har I evt forsøgt en systemgendannelse til en dato, hvor computeren var ok?

> Det er svært.

Jep..

> Kan man ikke via regedit enable "Custom Level..." knappen igen?

Har aldrig prøvet.. men 'patienten' er vist hårdt angrebet, og meget andet
kan jo være ødelagt. Sidste og måske bedste udvej er vist en
gen-installation af windows.

Mvh John

Fra : John

Dato : 05-09-05 20:43

"Glenn Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Kan man ikke via regedit enable "Custom Level..." knappen igen?

Lidt håb er der måske.. prøv at kigge her:
http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Har ingen erfaring med dette program. Held og lykke!

Mvh John

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 08-09-05 21:03

Hej John,

> Lidt håb er der måske.. prøv at kigge her:
> http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Det var løsningen! Den genskabte IE, så jeg kunne komme ind og se, hvilket
site der var kommet i trusted zone. Kunne så umiddelbart ikke slette siden,
da den automatisk hele tiden kom tilbage.

Derfør søgte jeg på adressen i regedit og slettede alt med dens navn - det
virkede.

Nu ser vi om den er helt væk.

Tak!

/Glenn

Fra : John

Dato : 08-09-05 21:46

"Glenn Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Det var løsningen!

Herligt!

> [...]
> automatisk hele tiden kom tilbage.
> Derfør søgte jeg på adressen i regedit og slettede alt med dens navn - det

Du kan evt muge ud i registreringsdatabasen:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

- samt kigge efter snavs her:
Funktioner>Internetindstillinger>Programmer>Administrer.

Vi krydser fingre..:)

> Tak!

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Mvh John