engros
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 05-06-01 22:20

Hej

Jeg er ved at lave en e-shop!!!!"fed nok"
men men, jeg mangler en engros Forhandler som sælger PDA'er, Notebook og
tilbehør.
Hjææælp mig plz!!

P.F.T

Hilsen Henrik Mortensen

Fra : Lars Overgaard

Dato : 05-06-01 23:21

"Henrik Mortensen" <henrik@det-er.nu> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er ved at lave en e-shop!!!!"fed nok"
> men men, jeg mangler en engros Forhandler som sælger PDA'er, Notebook og

www.datagrossisten.dk ?

/Lars

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 06-06-01 00:02

Det må da vist være en af de ukuelige nye stjerneskud? - Jeg vil sælge, men
jeg mangler lige en vare at sælge.

Skulle du ikke lige finde ud af, hvad du vil - hvordan og hvem du vil have
fat i??? - Det er nok noget af det der tager længst tid. En hjemmeside kan
de fleste lave på et par timer, og selv med e-handel tager det ikke meget
længere.

Du er for hurtig!!!

Det er ikke for at være ond, men så nemt går det ikke.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen

Fra : Lars Overgaard

Dato : 06-06-01 00:12

"Jørgen Madsen" <elsted@madsen.mail.dk> wrote in message
> Det må da vist være en af de ukuelige nye stjerneskud? - Jeg vil sælge,
men
> jeg mangler lige en vare at sælge.

Du øh, Jørgen. Det var nok egentlig Henriks indlæg du skulle have
svaret...ikke mit.
Bare en detalje.

/Lars

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 06-06-01 00:39

Undskyld - ja, det var en gang for langt nede - sorry.

Mvh. Jørgen

Fra : Honolulu

Dato : 08-06-01 22:03

Jamen kære Jørgen. Så vidt jeg kan se, vil gutten her sælge PDA'er og
notebook. Til hvem? Alle som er interesseret og har adgang til internet.
Ukueligt nyt stjerneskud? Ja forhåbentlig - man skal jo starte et sted. Se
f.eks. på edbpriser.dk og tænk på at alle de små fritidsfirmaer som er med
til at presse priserne ned, så vi forbrugere kan købe stumper til billige
penge (du er måske bange for selv at få lidt konkurrence??) I stedet for
spille gammelklog og fordømme en go' ide skulle du hellere komme med noget
reel hjælp og svare på mandens spørgsmål hvis du kan! E-handel som
fritidsbeskæftigelse er faktisk ikke så svært - så til alle "nye
stjerneskud": bare kom i gang - måske kan vi handle sammen engang.....

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-06-01 23:04

Honolulu wrote:

> [...]
> til at presse priserne ned, så vi forbrugere kan købe stumper til billige
> penge (du er måske bange for selv at få lidt konkurrence??)

Og du aner en brik om, hvad der skal til for at tjene penge ?

Først 0g fremmest, at du kan købe billigere end du sælger til, men det er
måske ligegyldigt, bare du kan få flipperne til at følge som dumme får.

Og når vi ikke er enige så er det ublu konkurrence

Og så lad dem blive økonumiske vrag, der tror de kan ændre sund fornuft.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-06-01 23:09

Honolulu wrote:

> Jamen kære Jørgen. Så vidt jeg kan se, vil gutten her sælge PDA'er og
> notebook. Til hvem? Alle som er interesseret og har adgang til internet.

Det er godt nok en stor målgruppe.

> Ukueligt nyt stjerneskud? Ja forhåbentlig - man skal jo starte et sted.

ja, man bør starte med at lave en forretningside/-plan. Noget
realistisk budgetlægning. Tidskalkuler, likviditetsberegninger osv osv
osv osv.
Og til sidst: gider man i hele taget alt det bøvl?
Hvis man har lavet foranstående, så har man godt på vej til sin egen
lille virksomhed.

Hvis man mener, at alt foranstående er alt for besværelig, så bare
vent indtil momsen skal afregnes, kreditorerne venter utålmodigt,
kasserapporten skal laves, banken vil have afdrag osv osv osv osv.
Det bliver ikke lettere.

Ikke for andres ve og vel, men mere for sit eget. Kreditorer har det
med, at ville have deres penge på et tidspunkt. Og debitorer tja, de
kan forsvinde som dug for solen. Gæt så lige, hvem der sidder med
sorteper.

Derudover ville I begge to lære noget af:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
Det ville hjælpe på overskueligheden af jeres indlæg, på forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 10-06-01 15:47

og!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-01 21:17

Henrik Mortensen wrote:

> og!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Og, hvad?

Hvis du ikke laver forretningsplaner, budgetter og de andre ting som
jeg foreslår, så vil jeg tippe din virksomheds eksistens til maksimalt
være ½-1 år.
Særligt når du skal ned i banken efter noget kredit eller bare for at
se om virksomheden nu også udarter sig efter dit hoved.

Derudover: læs nu lige http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
Så kan man direkte se, hvad du svarer "og!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1"
til.

Fra : Honolulu

Dato : 10-06-01 21:07

Jamen gamle sure mænd, hør nu her. Her snakkes ikke om at investere sig fra
hus og hjem og sætte økonomien fuldstændig over styr - men måske om at
starte et lille firma op i fritiden. Man tjener sikkert ikke en øre de
første måneder og so what? Man må desuden formode, at hvis man har planer om
at starte op, ja så har man undersøgt hvad det indebærer. Med lidt sund
fornuft behøver det ikke være så svært som I gør det til - jeg ved det af
egen erfaring.......
Og til slut Carsten: Du behøver ikke at belære nogen her i ng om
netetikette - ingen gider at høre fra selvbestaltede net-politibetjente!

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-01 21:27

Honolulu wrote:

> Jamen gamle sure mænd, hør nu her.

Jeg er hverken sur eller gammel. Men hvorfor skulle man lytte til
dig, når du ikke lytter til tips og råd.

> Her snakkes ikke om at investere sig fra
> hus og hjem og sætte økonomien fuldstændig over styr

I det øjeblik manden "brænder inde" med et varelager, så er økonomien
igang med at vippe.

Derfor foreslår jeg jo netop også, at man laver en snævrere målgruppe
end bare "alle på internettet". Der er mange på nettet og der er
ligeså mange som vil have deres opmærksomhed. Så gæt lige, hvor godt
det vil gå med en enkel hjemmeside, hvor man bare skriver "tilbud på
PDA i denne uge" vil få.

> [...]
> første måneder og so what? Man må desuden formode, at hvis man har planer om
> at starte op, ja så har man undersøgt hvad det indebærer.

Det har Lars sikkert også gjort.

Det var nu Honolulu's indlæg som jeg reagerede på. Hvilket du også kan
se ud fra, hvor mit indlæg ligger i tråden.

> Med lidt sund
> fornuft behøver det ikke være så svært som I gør det til

Det er netop /sund fornuft/ som jeg appelerer til.

>- jeg ved det af
> egen erfaring.......

Jamen, så del dog ud af /din sunde fornuft/.

> Og til slut Carsten: Du behøver ikke at belære nogen her i ng om
> netetikette

Det ser det næsten ud til, at jeg bør gøre lidt mere. Du fatter jo
åbenbart ikke første hentydning.

Man bør kun citere det nødvendigste og svare under det/de enkelte
afsnit som man svarer på.
På den måde kan man konkret se, hvad der svares og man bevarer
overblikket over en given diskussion.

Med lidt sund fornuft er det ikke så svært som du vil gøre det til.

>- ingen gider at høre fra selvbestaltede net-politibetjente!

Ingen gider at høre på nogen som ikke gider at lytte til andre.

snip: mit indlæg

Hvorfor sende det med i sin helhed. Folk har hentet/læst det.
Sender du også al tidligere korrespondance med i snailmail eller nøjes
du med "referencer"????

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 10-06-01 15:44

mange mange tak Honolulu

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-06-01 19:15

In <3b23d39d$0$258$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, on 06/10/2001
at 10:06 PM, "Honolulu" <sut.min@budweiser.com> said:

> [...]
>Og til slut Carsten: Du behøver ikke at belære nogen her i ng om
>netetikette - ingen gider at høre fra selvbestaltede net-politibetjente!

Du skulle alligevel tage og gøre som han siger så du kan lære at quote
rigtigt.

Du vil slippe for megen ballade i fremtiden hvsi du er modtagelig for
sådanne små gode råd.

/Knud