CreateWindowEx
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 05-06-01 21:12

Er der nogen der ved hvordan man bruger API-funktion CreateWindowEx?
Et meget kort og simpelt spørgsmål...

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 05-06-01 22:05

Hej Bjarke

> Er der nogen der ved hvordan man bruger API-funktion CreateWindowEx?
> Et meget kort og simpelt spørgsmål...

Jeps.. Det er faktisk ikke så svært endda.. Det er det efterfølgende der
kan være en smule tricky :) Hvis du går ind på min hjemmeside under
Resources kan du downloade en hel del kontroller jeg har lavet. Du kan
downloade kilde koden til alle kontrollerne, og stort set alle sammen
benytter CreateWindowEx. Det er en god måde at komme i gang på.

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 05-06-01 23:18

Kim Pedersen [vbCode Magician] skrev:
> [...]
> downloade kilde koden til alle kontrollerne, og stort set alle sammen
> benytter CreateWindowEx. Det er en god måde at komme i gang på.

Okay...
Lige to spørgsmål (indtil videre):
Er lpClassName et navn man selv bestemmer?
Og er det (skal det være) unikt?

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-06-01 06:36

Hej Bjarke

> Er lpClassName et navn man selv bestemmer?
> Og er det (skal det være) unikt?

Well.. I og for sig er det et svar. Nej.. lpClassName er ikke noget man
selv bestemmer. Det er et registreret navn for et element eller et
Windows system element (f.eks.Button, ComboBox, ListBox m.fl.).. Og i
den forstand skal navnet være unik.

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-06-01 12:37

> [...]
> selv bestemmer. Det er et registreret navn for et element eller et
> Windows system element (f.eks.Button, ComboBox, ListBox m.fl.).. Og i

Findes der en liste over sådanne ClassNames, som man kan bruge?
Eller bliver man nød til at prøve sig frem?

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-06-01 13:42

Hej Bjarke

> Findes der en liste over sådanne ClassNames, som man kan bruge?
> Eller bliver man nød til at prøve sig frem?

Det kommer an på hvad det er du vil lave.. Der er en komplet liste over
alle class names til Windows kontrollerne (ListBox, EditBox, ComboBox
mv.), men ikke en for alle de forskellige klasser der findes rundt om i
verden. Windows kontrollernes ClassNames kan du finde i MSDN på
msdn.microsoft.com (Bare søg på CreateWindowEx i Platform SDK)..

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-06-01 19:05

> [...]
> verden. Windows kontrollernes ClassNames kan du finde i MSDN på
> msdn.microsoft.com (Bare søg på CreateWindowEx i Platform SDK)..

Okay... der er bare en ting jeg ikke kan finde. Jeg kan lave tekstbokse,
knapper og mange andre ting nu, men:
Hvordan laver man et helt normalt vindue (en Form)?
Altså: Hvilket ClassName skal man bruge?

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-06-01 20:53

Hej Bjarke

> [...]
> knapper og mange andre ting nu, men:
> Hvordan laver man et helt normalt vindue (en Form)?
> Altså: Hvilket ClassName skal man bruge?

Jeg har et skide godt eksempel der viser netop dette.. Du (og andre) kan
få det af mig ved at henvende sig via email til mig.. (Jeg har mailet
det til dig)