SQL2k - opsætning
Fra : Lennart Hansen

Dato : 29-08-05 20:16

Hej

Jeg har installeret SQL2000 på en Windows 2000 Professional PC
Instance: FIRMASERVER

Jeg kan få adgang til den på samme PC, men kan ikke tilgå den fra andre
PC'ere på LAN.
Jeg mener den skal vises som selvstændig enhed når man går i
Netværksforbindelser, men den kan ikke ses.

Jeg har kørt SP3a og et par HOTFIX, men stadig uden resultat.
Nogen der har en ide, hvad der evt. er galt ?

På forhånd tak
NH

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-05 21:17

Lennart Hansen skrev:

> Jeg kan få adgang til den på samme PC, men kan ikke tilgå den
> fra andre PC'ere på LAN.

Er der en firewall involveret?

> Jeg mener den skal vises som selvstændig enhed når man går i
> Netværksforbindelser, men den kan ikke ses.

Har du prøvet at forbinde dig til den via QA?

Har du tjekket hvilke protokoller der er aktive på hhv. server og
klient (client network utilities og server network utilities).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-08-05 22:50

"Lennart Hansen" wrote

> Jeg har installeret SQL2000 på en Windows 2000 Professional PC
> Instance: FIRMASERVER

Hmm du skulle have valgt default instance
Hvilken MSSQL udgave har du installeret?
Developer, Workstation, andet?

> Jeg kan få adgang til den på samme PC, men kan ikke tilgå den fra andre
> PC'ere på LAN.
> Jeg mener den skal vises som selvstændig enhed når man går i
> Netværksforbindelser, men den kan ikke ses.

Hvordan søger du at få adgang?
Fra hvilket program etc

> Jeg har kørt SP3a og et par HOTFIX, men stadig uden resultat.
> Nogen der har en ide, hvad der evt. er galt ?

Der findes også en sp4 til MSSQL

Hvis du har oprettet en named instance så skal du angive navnet på din
instance i din connection

- Peter

Fra : ///M

Dato : 30-08-05 00:09

Lennart Hansen wrote:
> [...]
> Instance: FIRMASERVER
>
> Jeg kan få adgang til den på samme PC, men kan ikke tilgå den fra

tilgå den? Hvordan prøver du?

> Jeg mener den skal vises som selvstændig enhed når man går i
> Netværksforbindelser, men den kan ikke ses.

Selvstændig enhed: Som PC ja, som SQL-server nej.

--
///M