MySQL start problemer
Fra : Christian Helbo

Dato : 29-08-05 07:54

Hej

Jeg har prøvet flere gange at installere MySQL, men så er det heller ikke
blevet til mere. Jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan man gør for at
oprette en database og begynde at arbejde med den.
Jeg har læst diverse guides på nettet, men det som står i dem virker ikke
hos mig.

Jeg har noget som hedder MySQL Command Line Client. Er det her jeg skal lave
min database eller hvor er det?
Jeg har installeret version 4.1.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen
Christian

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-08-05 18:43

Hej Christian

> [...]
> oprette en database og begynde at arbejde med den.
> Jeg har læst diverse guides på nettet, men det som står i dem virker ikke

Jeg er også selv lige startet med det og fandt det også ret svært at komme
igang med.
Hvis du kan engelsk vil jeg anbefale denne guide:
http://groups.google.com/group/dk.edb.programmering/browse_frm/thread/63439265fc9bbe56/13625c9da60280fc?lnk=st&q=%22ole+jensen%22+python&rnum=8&hl=en#13625c9da60280fc
Jeg har linket til andet kapital der hvor det hele starter (1. kap. er bare
en indledning).
Han gennemgår det faktisk helt for bunden af med at installere MySQL til
oprettelse af ens første database.

> Jeg har noget som hedder MySQL Command Line Client. Er det her jeg skal
> lave min database eller hvor er det?
> Jeg har installeret version 4.1.

Den guide jeg linkede til tager udgangspunkt i Command line client (eller
rettere ved at åbne cmd.exe hvis man bruger winXP)
Men der findes garanteret bedre programmer til at bruge sin database på, CLC
er jo det helt manuelle arb, men det er stadig det jeg bruger.

> Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Det gør jeg også

Hilsen Ole

Fra : Kim Andersen

Dato : 30-08-05 10:09

Hvis du har MySQL serveren startet, kan du hente MySQL Administrator og
MySQL Query Browser fra dev.mysql.com

To gode grafiske windows programmet.

/Kim

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-09-05 21:25

Christian Helbo wrote:

> Jeg har noget som hedder MySQL Command Line Client. Er det her jeg skal lave
> min database eller hvor er det?
> Jeg har installeret version 4.1.

Hvis du vil bruge MySQL i forbindelse med apache og php kan jeg anbefale
phpmyadmin (http://www.phpmyadmin.net/home_page/index.php), ellers
mysqlcc (MySQL's eget kontrol center, find det på mysql.com).

--
Regards / Med venlig hilsen
Bo Simonsen

http://www.geekworld.dk