Find nærmeste dato...
Fra : Magnus

Dato : 27-08-05 18:10

På et ASP-site med en MySQL database henter jeg med nedenstående linier den
næste kampdato.

SQL = "SELECT * FROM Kampkalender WHERE kampdato>Now() ORDER BY kampdato
LIMIT 0, 1"
Set RS = conn.execute(SQL)

If NOT RS.EOF then

end if

Men er der en der er kreativ og kan hjælpe mig med hvordan jeg kan hente den
nærmeste kamp enten den næste eller den netop overståede kamp alt efter
hvilken der ligger tættest på den aktuelle dato?

/Magnus

Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-08-05 18:25

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> Men er der en der er kreativ og kan hjælpe mig med hvordan jeg kan hente
> den nærmeste kamp enten den næste eller den netop overståede kamp alt
> efter hvilken der ligger tættest på den aktuelle dato?

Evt. at gøre som du allerede gør to gange, med en nedadgående og en
opadgående, for derefter at sammenligne forskellen på de to i sekunder (det
kan gøres med unix-timestamps, men det er vel næppe en mulighed med asp?).

I hvert fald, se forskellen på de to datoer, og tag den der er nærmest.

Der er måske en bedre måde, men det er i hvert fald mit forslag.

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Kaj Julius

Dato : 27-08-05 22:26

> [...]
> den nærmeste kamp enten den næste eller den netop overståede kamp alt
> efter hvilken der ligger tættest på den aktuelle dato?

Mon ikke du kan skrive:

SQL = "SELECT * FROM Kampkalender ORDER BY ABS(DATEDIF(kampdato, Now())
LIMIT 0, 1"

Jeg tror godt nok den kun vil tage hensyn til datoen og ikke tiden.