Herstal transformere...
Fra : Lars Hansen

Dato : 01-09-05 22:24

Hej i Gruppen

Er jeg den eneste dansker der er ved at være godt træt af Herstal´s
produkter???

Jeg har to af Herstal´s lampesæt. Et i stuen og et i kontoret.
Det i stuen har jeg nu skiftet transformator på 3 gange på et år, det i
kontoret er skiftet 2 gange på godt 2 år.
Nu er transformatoren til systemet i kontoret igen ved at gå. Den står og
gnistrer indei kan jeg høre og derfor blinker lyset også hele tiden.....

Jeg ved godt at Herstal ikke er produkter til en million, men for den pris
de koster burde man da kunne forvente en levetid på mere end lige ud af
forretningen.
Der har aldrig været nogle problemer i at få transformatorene skiftet.
Forretningen eller Herstal har bare ombyttet uden spørgsmål, men de
ledninger de leverer med er jo ikke beregnet til hele tiden at blive skruet
ud og i igen. Så derfor kommer lamperne jo lidt højere op for hver
gang......

Nå! Mit spørgsmål er så: Findes der produkter i samme flotte design, som
virker???? (Også gerne virker om 2 måneder.....)

MVH
Lars Hansen

Fra : O. Hansen

Dato : 02-09-05 07:15

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> wrote in message
> Hej i Gruppen

> Er jeg den eneste dansker der er ved at være godt træt af Herstal´s
> produkter???
[...klip]

> Nå! Mit spørgsmål er så: Findes der produkter i samme flotte design, som
> virker???? (Også gerne virker om 2 måneder.....)

Jeg har forlængst skiftet mine Herstal-lamper ud. Kvaliteten er på
nulpunktet. Jeg har nu touch-lamper fra Lysmesteren (kædens egenproduktion).
De virker og er ligeså fikse som Herstals.
/Ove

Fra : anders majland

Dato : 02-09-05 09:20

> Nå! Mit spørgsmål er så: Findes der produkter i samme flotte design, som
> virker???? (Også gerne virker om 2 måneder.....)

Hvis du ellers er tilfreds med lamperne hvad så med bare at udskifte
trafoen - det er godt nok ikke lovligt gds men ufarligt hvis man ellers
vælger en ordenligt trafo.. En Tridonic fra f.eks www.greenline.dk skulle
gerne holde i mange år. Eller også en "gammeldags" jernkernetrafo

Fra : Lars Hansen

Dato : 02-09-05 09:35

meddelelse news:43180b4f$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> vælger en ordenligt trafo.. En Tridonic fra f.eks www.greenline.dk skulle
> gerne holde i mange år. Eller også en "gammeldags" jernkernetrafo

Hej Anders

Det kunne man jo godt gøre, men noget af det der gør at Herstal´s design er
lækkert er jo at transformeren er integreret i en lille fiks "Boble" i
loftet. Pænt pakke´t ind i en lille forkromet top.
Og i det jeg eventuelt sætter en Tridonic på i stedet for forsvinder
dæmpefunktionen jo også....... Tanken har nemlig været der.

MVH
Lars Hansen

Fra : Holst

Dato : 02-09-05 09:32

Lars Hansen wrote:

> Er jeg den eneste dansker der er ved at være godt træt af Herstal´s
> produkter???

Efter sigende var Herstel engang godt og god kvalitet, men så blev det
populært og for at imødekomme "pøblens" pengepung begyndte man at spare,
og så røg kvaliteten i svinget. Om det er sandt, ved jeg ikke. Jeg har
aldrig ejet noget fra Herstel.

> Nå! Mit spørgsmål er så: Findes der produkter i samme flotte design, som
> virker???? (Også gerne virker om 2 måneder.....)

Darø, http://www.daroe.dk, var måske noget. Jeg oplever ingen problemer
med det pendelsæt, jeg har haft hængende i snart to år.

Fra : Lars Hansen

Dato : 02-09-05 09:39

"Holst" <newssep05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Darø, http://www.daroe.dk, var måske noget. Jeg oplever ingen problemer
> med det pendelsæt, jeg har haft hængende i snart to år.

Hej Holst

Se! Det var jo lige det design jeg var ude efter. Godt nok er prisen en
anden end Herstal, men det giver jeg gerne for at få et flot design og noget
der VIRKER!!

jeg vil vist til at kigge mere på lamper fra dem.
Tusind tak for hjælpen.

MVH
Lars Hansen

Fra : Holst

Dato : 02-09-05 10:35

Lars Hansen wrote:

> Se! Det var jo lige det design jeg var ude efter. Godt nok er prisen en
> anden end Herstal, men det giver jeg gerne for at få et flot design og noget
> der VIRKER!!

Ja, prisen er bestemt noget andet. Jeg havde også gået og overvejet et
par Herstel-pendler til et par hundrede eller fire, men jeg endte med
Darøs Zargo til 1700 kr.

Og som regel får man jo, hvad man betaler for.

Fra : anders majland

Dato : 02-09-05 11:46

> Og som regel får man jo, hvad man betaler for.

Jeg vil nu graduere den til - "Man får sjældent mere end man betaler for
...." Guld kan også købe for dyrt