Udskrift af PDF filer.
Fra : Jan Mølgaard

Dato : 31-08-05 06:16

Måske den forkerte gruppe, men andre her har sikkert haft samme behov.

Kender nogle her i gruppen en foretning hvor pdf filer med mange sider kan
udskrives, evt. indbindes.

MVH
Jan

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-08-05 06:36

"Jan Mølgaard" <spam@hexdata.dk> wrote in message
> Kender nogle her i gruppen en foretning hvor pdf filer med mange sider kan
> udskrives, evt. indbindes.

En hvilken som helst print-forretning / kopi-center / trykkeri skulle kunne
klare det.

hilsen
Uffe

Fra : Holst

Dato : 31-08-05 07:46

Jan Mølgaard wrote:

> Måske den forkerte gruppe, men andre her har sikkert haft samme behov.
>
> Kender nogle her i gruppen en foretning hvor pdf filer med mange sider kan
> udskrives, evt. indbindes.

En hvilken som helst kopibutik, trykkeri, whatever burde kunne klare det
ganske nemt. PDF er jo ikke noget specielt.

Skulle man have ting mangfoldiggjort ville de i gamle dage helst have
det som PostScript. Jeg har indtryk af, at PDF i dag er det foretrukne.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 31-08-05 12:41

Holst wrote:

> [...]
>
> Skulle man have ting mangfoldiggjort ville de i gamle dage helst have
> det som PostScript. Jeg har indtryk af, at PDF i dag er det

....og man kan da selv udskrive det. Det afhænger blot af, hvor mange ark
papir man har i printeren.
Karsten H. Jensen

Fra : Holst

Dato : 31-08-05 13:04

Karsten H. Jensen wrote:

> ...og man kan da selv udskrive det. Det afhænger blot af, hvor mange ark
> papir man har i printeren.

Det kan man selvfølgelig. Men indimellem er omfanget så stort, at man
ikke gider gøre det selv. Forestil dig blot den tid, det vil tage, hvis
du skal have skrevet et dokument på 40 sider ud dobbeltsidet (dvs. på 20
ark) i 100 eksemplarer på en 8 sider/minut printer uden duplex og
efterfølgende indbinde dem. Så er det tit og ofte økonomisk mest
fornuftigt at betale sig fra det og få nogle professionelle med udstyret
i orden til at udføre opgaven.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 01-09-05 14:57

Holst wrote:

> [...]
> duplex og efterfølgende indbinde dem. Så er det tit og ofte økonomisk
> mest fornuftigt at betale sig fra det og få nogle professionelle med

Det vil så nok være mere relevant at købe en større printer, der automatisk
trykker på begge sider og med væsentlig flere eksemplarer pr./min . De er jo
ikke uoverkommelige nu om dage og kan vise sig at være både den mest
praktiske og billigste løsning.http://www.aage.dk/
Karsten H. Jensen

Fra : Holst

Dato : 01-09-05 15:26

Karsten H. Jensen wrote:

> [...]
> trykker på begge sider og med væsentlig flere eksemplarer pr./min . De er jo
> ikke uoverkommelige nu om dage og kan vise sig at være både den mest

Ingen tvivl om det. Men spørgsmålet er, om behovet er til det i længden.
Jeg har selv i en meget kort periode haft et stort
tryk/udskriftsbehov, hvor en duplexprinter, der kunne klare 20+ sider
pr. minut ville have været dejligt. For slet ikke at tale om, at den
også gerne skulle kunne false. Selvfølgelig kan man købe en printer, der
kan klare det, men er det kun for en kortere periode, så er det sikkert
billigst at finde et trykkeri til at udføre opgaven. Min erfaring er i
hvert fald, at når man tager omkostningerne til papir og toner i
betragtning (og ser helt bort fra afskrivning af printeren), så er et
trykkeri faktisk kun marginalt dyrere. Lagde man afskrivning af printere
til, så var trykkeriet sandsynligvis billigere. Så om det egentlig er
billigere, kan jeg godt tvivle på, medmindre man har et vedvarende behov.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 01-09-05 22:00

Holst wrote:
> [...]
> afskrivning af printere til, så var trykkeriet sandsynligvis
> billigere. Så om det egentlig er billigere, kan jeg godt tvivle på,

Man skal jo selvfølgelig ikke investere i maskineri, hvor prisen overskrider
det faktiske behov inden for den normale afskrivningsperiode - incl.
material- og lønomkostninger.

Nå, det var akkurart det samme, du skrev, inden jeg læste hele dit indlæg
igennem - nå, man kan ikke vinde hver gang, og vi er jo enige.
Karsten H. Jensen