/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
? angående allomin og vælling
Fra : Mette og René


Dato : 28-08-05 17:43

hejsa

vi har en søn på 3 mdr som har fået en meget appetit og vi føler han ikke
rigtig bliver mæt.

Jeg har 1 spørgsmål

1 må man blande allomin(rismel) og vællingen?
--
Mette & René



 
 
Cat (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Cat


Dato : 28-08-05 18:00

Mette og René skrev:
> hejsa
>
> vi har en søn på 3 mdr som har fået en meget appetit og vi føler han ikke
> rigtig bliver mæt.
>
> Jeg har 1 spørgsmål
>
> 1 må man blande allomin(rismel) og vællingen?

Hvad med at give ham mere mælk - der er ingen næring i ris.

Hvis han ammer, kan det bare være et vækstspring - så skal mor gå i seng
i tre dage med lillemand og amme-amme-amme. Så får man sat produktionen
i vejret.

Tine

Mette og René (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Mette og René


Dato : 28-08-05 18:20


>> vi har en søn på 3 mdr som har fået en meget appetit og vi føler han ikke
>> rigtig bliver mæt.
>>
>> Jeg har 1 spørgsmål
>>
>> 1 må man blande allomin(rismel) og vællingen?
>
> Hvad med at give ham mere mælk - der er ingen næring i ris.
>
> Hvis han ammer, kan det bare være et vækstspring - så skal mor gå i seng i
> tre dage med lillemand og amme-amme-amme. Så får man sat produktionen i
> vejret.
>
> Tine

ja, jeg kan så sige han flaske barn, og drikker for meget ME mener vi, han
kan drikke 150ml og 2½ time senere 250ml, derfor mener vi og mange andrer at
at han skal til at have noget andet end ME

René



Cat (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Cat


Dato : 28-08-05 19:40

Mette og René skrev:
>>>vi har en søn på 3 mdr som har fået en meget appetit og vi føler han ikke
>>>rigtig bliver mæt.
>>>
>>>Jeg har 1 spørgsmål
>>>
>>>1 må man blande allomin(rismel) og vællingen?
>>
>>Hvad med at give ham mere mælk - der er ingen næring i ris.
>>
>>Hvis han ammer, kan det bare være et vækstspring - så skal mor gå i seng i
>>tre dage med lillemand og amme-amme-amme. Så får man sat produktionen i
>>vejret.
>>
>>Tine
>
>
> ja, jeg kan så sige han flaske barn, og drikker for meget ME mener vi, han
> kan drikke 150ml og 2½ time senere 250ml, derfor mener vi og mange andrer at
> at han skal til at have noget andet end ME
>
> René
>
>

Hvis han har brug for næring er risvælling ikke sagen. det er
kaloriefattigt sammenlignet med MME.

Tommelfingerregel: 1/6 eller 1/7 af barnets vægt om dagen.

Tine

Mette og René (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Mette og René


Dato : 28-08-05 19:54

>> ja, jeg kan så sige han flaske barn, og drikker for meget ME mener vi,
>> han kan drikke 150ml og 2½ time senere 250ml, derfor mener vi og mange
>> andrer at at han skal til at have noget andet end ME
>>
>> René
>
> Hvis han har brug for næring er risvælling ikke sagen. det er
> kaloriefattigt sammenlignet med MME.
>
> Tommelfingerregel: 1/6 eller 1/7 af barnets vægt om dagen.
>
> Tine

risvælling? det er ikke risvælling han får men MME med rismel, problemet er
at han spiser for meget MME synes jeg, jeg mener han er for stor til det
tynde MME(8000 og ca 68cm lang), han bliver ikke ordenlig mæt af MME´n føler
jeg, han de ml han skal have i løbet af døgnet, men det er jo ikke sikkert
det mætter ham.



Ukendt (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-05 19:45


Hej med jer... Jeg har en søn på 5 nu, og da han var 3 md, var han konstant
sulten.. Dels var det fordi han var vant til at have en fyldt mave, og
fornemmelsen af en halv tom mave, kunne han ikke lide... Jeg snakkede med
sundhedsplejesken, og hun mente at han bare skulle til at have noget grød.
Stille og forsigtigt, for hans mave ikke går i kluder.. Men prøv at spørge
jeres SP..
Jeg fik en dejlig og tilfreds dreng, og ja man må gerne blande allomin og
vælling, men kan man ikke købe den blanding færdiglavet???
Mvh Rikke



IMB (31-08-2005)
Kommentar
Fra : IMB


Dato : 31-08-05 11:33

"Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in
news:4312062a$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> kluder.. Men prøv at spørge jeres SP..

Hvad siger SP om jeres søn?

Jeg har kun een gang hørt om et barn i den alder der fik for meget. Han
vejede cirka 12 kilo (desværre husker jeg ikke hvor gammel han var der, men
under et år) og var konstant sulten. Hele tiden. Det eneste som overhovedet
kunne berolige ham var lyden af mikrobølgeovnen som sagde "ping". Hans
forældre snakkede med deres læge og fik special-tilladelse til at lave en
tyndere opløsning af MME end på tilberedelsesvejledningen. Men det var jo
også vægten som var et problem her.

Hvis det var min søn (og det er det jo ikke, så I kan bruge dette eller
lade være) så ville jeg fortsætte med MME til 4 måneder (hvis SP ellers vil
sige god for det) og så måske gå over til vælling. Men det afhænger jo også
af drengens vægt, hans maves tilstand og hans generelle humør.


--
-- Inger Marie

"Just one question. Why?"
"Why not?"
"It's not an answer."
"Oh, yes it is. It's simply not an answer you like or the answer you
expect. There's a difference."

   -- Sakai and G'Kar in Babylon 5:"Mind War"

Mette og René (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Mette og René


Dato : 31-08-05 18:48


> Hej med jer... Jeg har en søn på 5 nu, og da han var 3 md, var han
> konstant
> sulten.. Dels var det fordi han var vant til at have en fyldt mave, og
> fornemmelsen af en halv tom mave, kunne han ikke lide... Jeg snakkede med
> sundhedsplejesken, og hun mente at han bare skulle til at have noget grød.
> Stille og forsigtigt, for hans mave ikke går i kluder.. Men prøv at
> spørge jeres SP..
> Jeg fik en dejlig og tilfreds dreng, og ja man må gerne blande allomin og
> vælling, men kan man ikke købe den blanding færdiglavet???
> Mvh Rikke

jeg tror det er den vej her vi skal, men vi skal have fundet af hvad vi skal
bruge, vi har ikke fået fat i SP endnu, han startede med MME rismel
tidligere end "tilladt" da SP mente han ikke blev mæt af det tyndere ALM
allomin.

René



Nette (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 28-08-05 22:44


"Mette og René" skrev

> ja, jeg kan så sige han flaske barn, og drikker for meget ME mener vi, han
> kan drikke 150ml og 2½ time senere 250ml, derfor mener vi og mange andrer
at
> at han skal til at have noget andet end ME

Hvis det kan være til nogen hjælp, så drak min søn gennemsnitlig mellem
850-1000 ml i døgnet fordelt over 5 gange, dengang han var tre måneder.

Han vejede 6300 gram 2 måneder gammel og 7900 gram som fire måneder gammel.

Jeg lavede dagligt skema over hans spise/sovetider og ligeledes skrev jeg
ned, hvor meget han fik at spise. Vi holdte med det da han var en ti måneder
eller sådan noget. For det første var det nyttigt dengang, og i dag er det
sjovt at sidde og kigge i hæfterne og se hvor hurtigt han egentligt kom ind
i en rytme. Dengang syntes vi det tog en evighed.

Men husk at børn er forskellige, og har forskelligt behov.

Nette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408509
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste