glasvæv (opsætning og brændeovn)
Fra : martin

Dato : 26-08-05 15:53

hvordan får jeg den bedst mulig opsætning af glasvæv på en gipsvæg ? jeg har
sat det op i et af værelserne,de 3 vægge var spånplader og den sidste var
med gipsplader,og det er som at den har svært ved at hænge fast i gipsvæggen
? (der er ca. 4-5 buler) og ingen problemer på spånpladerne ?!

når jeg nu har sat glasvæv op bag min brændeovn (der er puds bagved (altså
glasvæv ovenpå pudsen) hvor stor er sikkerhedsafstanden så ?

Martin

Fra : John Vedsegaard

Dato : 26-08-05 17:24

"martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> [...]
> var med gipsplader,og det er som at den har svært ved at hænge fast i
> gipsvæggen ? (der er ca. 4-5 buler) og ingen problemer på spånpladerne ?!

Sparer du for meget på klæberen? Eller er der helligdage?

> når jeg nu har sat glasvæv op bag min brændeovn (der er puds bagved (altså
> glasvæv ovenpå pudsen) hvor stor er sikkerhedsafstanden så ?
>
> Martin
Du skal slet ikke sætte glasvæv bag din ovn, men en rimelig
sikkerhedsafstand vil være 1 meter!

John

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-08-05 17:33

On Fri, 26 Aug 2005 16:53:02 +0200, martin wrote:

> [...]
> med gipsplader,og det er som at den har svært ved at hænge fast i gipsvæggen
> ? (der er ca. 4-5 buler) og ingen problemer på spånpladerne ?!

Hvis det er en rå gipsvæg, dvs uden maling eller andet på, så skulle
du nok have forlimet.

--
MVH
osv...

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 19:09

> [...]
> har sat det op i et af værelserne,de 3 vægge var spånplader og den sidste
> var med gipsplader,og det er som at den har svært ved at hænge fast i

Du skal bruge en gipsprimer før du sætter vævet op. Den mætter det papir der
er på gipspladerne, så de ikke suger fugten ud af vævklæberen. Det har altid
virket for mig...

Kender du tricket med at få samlingerne i vævet perfekte?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-08-05 19:39

> [...]
gipsvæggen
> ? (der er ca. 4-5 buler) og ingen problemer på spånpladerne ?!

- du skal vaske gipsvæggenen med noget grunder (som jeg ikke kan huske hvad
hedder - men det kan manden i malerbutikken helt sikkert). Det er tyndt som
vand og tager ikke mange minutter at smøre på med en stor gulv svamp. Det
mætter gipsvæggen, så den ikke suger al din lim.

ras

Fra : Henrik Jensen

Dato : 26-08-05 21:16

On Fri, 26 Aug 2005 20:38:49 +0200, "rasmus carlsen"
<rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>vand og tager ikke mange minutter at smøre på med en stor gulv svamp. Det
>mætter gipsvæggen, så den ikke suger al din lim.

Microdispenser
http://www.danalim.dk/conferences/offentlig/produktinformation/mikrodisperser.pdf

/Henrik

Fra : martin

Dato : 26-08-05 21:44

"Henrik Jensen" <henrik@ishuset.invalid> skrev i en meddelelse

> Microdispenser

ok takker...

ja,trekroner... du mener vel det der med at overlappe,skære og så fjerne de
2 strimler ?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 08:34

> ja,trekroner... du mener vel det der med at overlappe,skære og så fjerne
> de 2 strimler ?

Lige nøjagtig....

Fra : Madsen

Dato : 29-08-05 19:25

martin wrote:

> når jeg nu har sat glasvæv op bag min brændeovn (der er puds bagved
> (altså glasvæv ovenpå pudsen) hvor stor er sikkerhedsafstanden så ?
>
> Martin

I henhold til min skorstens fejer, betragtes tapet på en pudset væg som
ikke brandbar.
Men det er bedst at spørge din egen skorstensfejer da det er ham der skal
godkende/lave eftersyn.

--
Hilsen Madsen

Fra : Madsen

Dato : 29-08-05 19:36

Madsen wrote:

> I henhold til min skorstens fejer, betragtes tapet på en pudset væg som
> ikke brandbar.
> Men det er bedst at spørge din egen skorstensfejer da det er ham der
> skal godkende/lave eftersyn.

Her kan du finde de regler der er gældende:
http://www.ebst.dk/BRS98_08_ID382/0/54/0
--
Hilsen Madsen