Gårdfest underholdning
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-08-05 11:16

Hej

Jeg skal holde gårdfest. Der er altid 30-50 børn og vi prøver at finde på
noget til dem.

Vi har et sanganlæg, som de har meget sjov med.

Sidste år lavede vi en skattejagt, men det var for stort et arbejde. Så
indtil nu er planen, at lave noget med nogle store malerier og vandfarve. Så
kan vi dele dem op i grupper og så får de hver deres lærred at boltre sig
på.

Jeg overvejede også at lave en Kubb turnering.

Jeg tænkte også på en hoppeborg. Penge er ikke noget problem, da
andelsforeningen betaler.

Og så havde jeg en idé om en der kunne underholde med at lave ballondyr, men
jeg har ingen idé om hvor man finder sådan nogle "performere".

Er der nogen der har nogle forslag, der beskæftige dem i et par timer?

Mark

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 18:31

Hejsa Mark...
Vi har for nogle år siden, været til en gadefest hvor der var rigtig mange
gode indslag..
Bla, kom der en stor brandbil, hvilket var en stor oplevelse for de mindste,
hvor de fik lov at komme "ind" og og trykke på knapper osv. Da de små var
mættet, blev der lukket skum ud.. Og jeg siger dig, et Kæmpe bjerg, også
blev der kastet små pakker ind i bjerget og så fik børnene lov til at kaste
sig ind, og finde pakker.. Jeg har aldrig set børn have det så sjovt...
Det er helt ufarligt, og man bestemmer selv hvor meget skum der skal til....
Prøv at ringe til den lokale brandstadition...
Med hensyn til tryllekunstere og osv, kan du nemt finde det på nettet
Mange venlige hilsner Rikke

Fra : Rikke & Per

Dato : 28-08-05 16:15

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg har ingen idé om hvor man finder sådan nogle "performere".
>
> Er der nogen der har nogle forslag, der beskæftige dem i et par timer?

Hvad med guldgravning. Vi var til fødselsdag i vores medborgerhus, der var
lavet nogle murbaljer med sand og vand. I mudderet var smidt og gemt øskner
(staves det mon sådan?? de der små runde dimser med hul der bruges som
afstandstykker på skruer.) for hver øsken (???) indkassede børnene en
to-krone. De store syntes det var fedt at de kunne finde penge og de små var
bare vilde med mudderet. to-koronerne kunne jo skiftes ud med en-kroner,
vingummier, karameller eller hvad ved jeg. Men et sikkert hit!!

Mvh Rikke

Fra : Cat

Dato : 28-08-05 16:21

Rikke & Per <>>prikke@newmail.dk< skrev:

> [...]
> bare vilde med mudderet. to-koronerne kunne jo skiftes ud med en-kroner,
> vingummier, karameller eller hvad ved jeg. Men et sikkert hit!!

Jeg tror, du mener spændeskiver, og ideen er god.

Tine

Fra : IMB

Dato : 31-08-05 11:12

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in

> [...]
> "performere".
>
> Er der nogen der har nogle forslag, der beskæftige dem i et par timer?

Har du overvejet lege når der er så mange børn?

F.eks. To mand frem for en enke

Eller den gode (hvis navn jeg mener er Hus Forbi) hvor man står i en
cirkel to og to. Der er så een der "er den" og een som skal fanges. Hvis
den som skal fanges løber ind foran 2 der står i cirklen (så der er 3)
så er det nu den bagerste som skal fanges. Det er ret sjov og man kan
sætet grænser for hvor langt man må løbe fra cirklen.

Rundbold, stopbold, m-bold er også oplagte spil.

--
-- Inger Marie

"Just one question. Why?"
"Why not?"
"It's not an answer."
"Oh, yes it is. It's simply not an answer you like or the answer you
expect. There's a difference."

   -- Sakai and G'Kar in Babylon 5:"Mind War"