billedebrowser hvad er hurtigt ?
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 27-08-05 10:25

jeg har i øjeblikket acdsee 7.0 men jeg syntes at den er langsom til
opstart og andre ting kender nogen andre browsere der er hurtige de
behøver ikke at kunne alt det som acdsee kan

Fra : Anders Lund

Dato : 27-08-05 10:47

Ninja Ninjasen wrote:
> jeg har i øjeblikket acdsee 7.0 men jeg syntes at den er langsom til
> opstart og andre ting kender nogen andre browsere der er hurtige de
> behøver ikke at kunne alt det som acdsee kan

Jeg tror at denne gruppe er ment til "Internet Browsere", selv om det
ikke står direkte at det kun er til "Internet"-browsere.

Jeg vil (uden at have kontrolleret det dybere) tro at dk.edb.grafik
ville være en bedre gruppe at spørge i.

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.grafik

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 27-08-05 11:09

Anders Lund skrev:

> Jeg vil (uden at have kontrolleret det dybere) tro at dk.edb.grafik
> ville være en bedre gruppe at spørge i.

En lidt bedre gruppe kunne være news:dk.fritid.foto

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 27-08-05 11:23

"Ninja Ninjasen" <mailen@durikke.com> skrev i en meddelelse
> jeg har i øjeblikket acdsee 7.0 men jeg syntes at den er langsom til
> opstart og andre ting kender nogen andre browsere der er hurtige de
> behøver ikke at kunne alt det som acdsee kan

Gruppen hedder godt nok noget med browser, men det er internet browsere og
ikke browsere til billeder.
Det skal dog i forhindre mig i at svare.

Jeg er Selv blevet træt af de nyere Acdsee versioner, da de efterhånden er
blevet afsindig langsomme.

Så mit råd et ganske simpelt at få fat i en gammel version af Acdsee eller
endnu bedre Acdsee 2.44 Classic.
Acdsee 2.44 Classic er ikke bare den gamle version, men en opdateret version
de lavede i 2004 til alle os der bare vil have en hurtig billedbrowser uden
2000 ubrugelige funktioner til at bremse det hele.

Jeg kunne ikke lige se den på Acdsees hjemmeside, men søg efter den i Google
og du vil se at de fleste download sider (tucows osv.)stadig har den.

Ellers er der også freeware programmet Infranview, som jeg dog ikke selv har
kunnet vende mig til, jeg bruger selv Acdsee 2.44 Classic.

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 27-08-05 11:34

Martin Sinkjær skrev:

> [...]
> opdateret version de lavede i 2004 til alle os der bare vil have en
> hurtig billedbrowser uden 2000 ubrugelige funktioner til at bremse
Hvad sker der, når der er gået 30 dage? Det er jo shareware. Kan
programmet køre på XP, det fremgår ikke på Tucow m.m.?
thomas

Fra : John

Dato : 27-08-05 12:02

"Martin Sinkjær" skrev i en meddelelse

> Jeg kunne ikke lige se den på Acdsees hjemmeside,

Kig evt her:
http://oldversion.com/program.php?n=acdsee

Mvh John

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 27-08-05 20:29

>Jeg er Selv blevet træt af de nyere Acdsee versioner, da de efterhånden er
>blevet afsindig langsomme.

ja jeg har både haft acdsee 6.0 og nu 7.0 og jeg tror at det er alt
det der internet registrering den vil prøve at tjekke til at starte
med, og sikkert også katalogdatabasen, men det kan sku ikke være
rigtigt at det aldrig har gået så langsomt som nu med at åbne for at
se et billede, og min computer har aldrig været så hurtig som nu

> [...]
>de lavede i 2004 til alle os der bare vil have en hurtig billedbrowser uden
>2000 ubrugelige funktioner til at bremse det hele.

ok det lydder som noget jeg kan bruge, ellers henter jeg den gode
gamle 3.0 den havde jeg engang og den var hurtig men jeg vil da lige
prøve 2.44 først

tak for svaret

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 27-08-05 21:19

On Sat, 27 Aug 2005 12:22:51 +0200, "Martin Sinkjær"
<attila@deletethis.pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Ellers er der også freeware programmet Infranview, som jeg dog ikke selv har
>kunnet vende mig til, jeg bruger selv Acdsee 2.44 Classic.

så kører 2.44 classic også her, helt kanon som i gamle dage og den er
lynhurtig det var sku et godt tip

Fra : Rander

Dato : 27-08-05 13:40

Sat, 27 Aug 2005 11:24:56 +0200 brugte Ninja Ninjasen 3 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.software.browser:

>jeg har i øjeblikket acdsee 7.0 men jeg syntes at den er langsom til
>opstart og andre ting kender nogen andre browsere der er hurtige de
>behøver ikke at kunne alt det som acdsee kan

Jeg vil ikke vade rundt i det med grupper, det har de andre allerede
gjort...

Men jeg vil absolut anbefale dig IrfanView. Det er hurtigt, det er gratis,
og hvis man tager sig tid til at sætte sig ordentligt ind i det kan det
utroligt meget (jeg har kørt med det i 3-4 år og finder stadig nye
funktioner)...

http://www.irfanview.com/

http://rander.dk (temporarily down!)

Politisk tæft er at forudsige, hvad der vil ske i morgen,
næste uge, næste måned og næste år. Og bagefter at kunne
forklare, hvorfor det ikke skete. (Winston Churchill)

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 27-08-05 20:32

On Sat, 27 Aug 2005 14:39:30 +0200, Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

> [...]
>og hvis man tager sig tid til at sætte sig ordentligt ind i det kan det
>utroligt meget (jeg har kørt med det i 3-4 år og finder stadig nye

tak for svaret jeg vil kigge på den hvis jeg ikke finder en acdsee som
er hurtig som i gamle dage

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 28-08-05 09:23

> [...]

>og hvis man tager sig tid til at sætte sig ordentligt ind i det kan det
>utroligt meget (jeg har kørt med det i 3-4 år og finder stadig nye

nå jeg fik også hented denne her, da jeg ikke kunne finde
resize-funktionen i acdsee clasic men det var der i denne her, og den
er gratis og nem at instalere, den vil jeg gemme i programmer og bruge
til resize

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 27-08-05 20:30

Tak for svarene til alle, jeg vidste godt at det handler om
internetbrowsere her, men tog chansen og tænkte at der nok var nogen
der havde forstand på billedbrowsere aligevel, og det var der jo