Skrammer på rør til brændeovn
Fra : Hans Larsen

Dato : 25-08-05 13:46

Hej

Jeg er netop flyttet i et hus med en fin brændeovn, desværre er selve røret
optil loftet skrammet. - Det vil sige, at den sorte maling er skrabt af og
man kan se metallet under.

Hvordan får man sådan et rør til, at være pænt igen?

Jeg har prøvet med noget maling fra Silvan til dette formål, men det bliver
ikke særligt pænt - og det dækker ikke helt.

Hvad gør jeg?

Tak :)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-08-05 13:47

"Hans Larsen" <minssss@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man sådan et rør til, at være pænt igen?

Du kan få noget spraymaling til formålet.
Det kan fås i forretninger, der handler med pejse.
Husk at dække tapetet af med aviser - men så er det heller ikke værre.

Hilsen Inger

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 25-08-05 14:22

> [...]
>
> Jeg har prøvet med noget maling fra Silvan til dette formål, men det
> bliver ikke særligt pænt - og det dækker ikke helt.

Jeg ville prøve "ovnsværte", det holder til varmen, ja det er faktisk
beregnet til det!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : csm

Dato : 25-08-05 14:35

Silvan og Pejse centere har spray maling til ovne
500 gr. kan det klare fåes i sort og mat sort - til omkring 100 kr. for en
bøtte.

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-08-05 15:11

Du skal bare give den ovn sværte.