s: Dacor darwin m. PC-interface
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 25-08-05 12:25

Hej,

Jeg har en dykkercomputer jeg gerne vil af med, det drejer sig om en dacor
darwin m. pc-interface. Den har på nuværende tidspunkt omkring 50 dyk og
fungerer upåklageligt. Kom med et bud.

mvh
Jonas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 29-08-05 15:55

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en dykkercomputer jeg gerne vil af med, det drejer sig om en dacor
> darwin m. pc-interface. Den har på nuværende tidspunkt omkring 50 dyk og
> fungerer upåklageligt. Kom med et bud.

Kom så .. 1600 kr. !!!

mvh
Jonas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 29-08-05 18:21

Prøv at smide den på dba.dk, så slipper du lidt mere uden om at det er en
DIR mand der prøver at sælge et stykke udstyr som han har råbt stroke efter.

Bare et venligt råd

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 29-08-05 22:50

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv at smide den på dba.dk, så slipper du lidt mere uden om at det er en
> DIR mand der prøver at sælge et stykke udstyr som han har råbt stroke
efter.

> Bare et venligt råd

FYI så synes jeg det er et stykke udemærket grej, jeg bruger det bare i
Guage mode.. så slipper man for alle alamerne og sådan og computer delen.
Men jeg har ikke brug for mere end én computer. Den er også på DBA, jeg vil
bare give folk her en chance så slipper man for at betale for gebyret på
dba.

Desuden virker det som om at stroke-grej kan være et salgsargument hos nogle
mennesker?

Men tak for dit venlige råd, keep em' comming.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 29-08-05 23:20

OK, hvad kan den ?
Den har åbenbart Gauge mode så du kan bruge den som bottom timer.
Det må være en nitrox computer, har den gasskifte ?
Er den trykknap betjent, eller er det vådkontakt ?
Hvilken algoritme bygger den på ?
Kan konservatismen justeres ?
Rating af PC interface, er det nemt og brugervenligt ?
Hvilken alarmer har den, hvornår reagerer de ?
Kan de indstilles ?

Der er nok mange der ikke er bekendt med hvad en Dacor Darwin er for en
fisk. Men måske kunne de være interesseret hvis de fik lidt info.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 30-08-05 10:28

> OK, hvad kan den ?
> Den har åbenbart Gauge mode så du kan bruge den som bottom timer.
Yes

> Det må være en nitrox computer, har den gasskifte ?
Ikke under vandet og kun én gas

> Er den trykknap betjent, eller er det vådkontakt ?
Nej tryk kontakter

> Hvilken algoritme bygger den på ?
RGBM

> Kan konservatismen justeres ?
Yep

> Rating af PC interface, er det nemt og brugervenligt ?
Jah det er det faktisk, og det er også Infrarød så du ikke skal døje med
dårlige forbindelser. Men det er en lille smule ustabilt i hvert fald på min
computer og så bruger den ikke en standard IR interface men en speciel dims
de kalder Iris og den kører kun på seriel forbindelse.

> Hvilken alarmer har den, hvornår reagerer de ?
Lydalarmer, der alle kan slås fra:
a.. Low battery.
b.. Deco stop og dybde fravigelse.
c.. For hurtig opstigning.
d.. Deco-grænsen overskredet.
e.. Max dybde for den programmerede værdi af max ilt partial tryk

> Kan de indstilles ?
Sikkert

> Der er nok mange der ikke er bekendt med hvad en Dacor Darwin er for en
> fisk. Men måske kunne de være interesseret hvis de fik lidt info.

Internettet er et smukt sted:

http://www.diveshopone.com/dso-dk/produktBlad.asp?pid=INS12

mvh
Jonas