Leje/lån af bilgrav, Sorø & omegn
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 24-08-05 09:19

Hej alle,

er der nogen der kender til et værksted i nærheden af Sorø, hvor jeg kan
leje/låne en bilgrav, så jeg kan komme til at skifte olien på min Nissan
Sunny? (lav frihøjde, ellers havde jeg været oppe på kantstenen). Med en
donkraft skal den mindst 70 cm op så man kan komme til filteret, med mindre
man har mod på at afmontere kølesystemet (hvilket jeg ikke har). Jeg kunne
betale et værksted for det, men må indrømme at jeg har mere lyst til at gøre
det selv, så, ja, hvem kan sige mig hvor jeg finder en bilgrav jeg må bruge?
Der er ikke så mange tankstationer i min nærhed som tilbyder dette.

På forhånd tak,

Morten

Fra : Holst

Dato : 24-08-05 09:49

Morten Nørgaard wrote:

> [...]
> det selv, så, ja, hvem kan sige mig hvor jeg finder en bilgrav jeg må bruge?
> Der er ikke så mange tankstationer i min nærhed som tilbyder dette.

Hvad med bare at spørge en lokal mekaniker, om du ikke lige må lånes
hans uden for arbejdstid, når han ikke selv bruger den, og give ham et
par bajere for ulejligheden.

Fra : Q

Dato : 24-08-05 10:05

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:dehahu$9h7$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
bruge?
> Der er ikke så mange tankstationer i min nærhed som tilbyder dette.

Hmmm... Du skal købe olie og filter og leje plads på en lift eller over en
grav... Alternativt kan du smide 400 dask hos f.eks quickpot og slippe for
sorte fingre.. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge!

/peter

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 24-08-05 11:17

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> [...]
> grav... Alternativt kan du smide 400 dask hos f.eks quickpot og slippe for
> sorte fingre.. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge!

Godt tip, men nærmeste Quickpot er i Odense. Jeg vil nu også gerne prøve
at gøre det selv - jeg har ikke så meget erfaring med biler, men mod på at
lære mere om dem. Sorte fingre kan vaskes i citronsaft

Fut dk.fritid.biler - beklager fejlpostering.

/Morten

Fra : ebbeh@mail1.stofanet~

Dato : 25-08-05 18:50

On Wed, 24 Aug 2005 10:18:35 +0200, "Morten Nørgaard"
<morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> wrote:

> [...]
>det selv, så, ja, hvem kan sige mig hvor jeg finder en bilgrav jeg må bruge?
>Der er ikke så mange tankstationer i min nærhed som tilbyder dette.

Kan det ikke bedre betale sig at købe et stativ til at køre op
på, det kostede ikke særlig meget, men det er nogle år siden
at det interesserede mig. Det er jo kun et par skinner, stivet
af med vinkeljern. Mon ikke H.Nyborg har det. Det er da hurtigt
tjent ind.
mvh Ebbe

Fra : BoBr

Dato : 31-08-05 20:59

Hej Morten

Mobila i slagelse. De lejer deres værksted ud for næsten ingen penge, mener
jeg (det har de i hvertfald gjort)

mvh. Bo