Rejse og sende gods til Lofoten ??
Fra : Johnny Christensen

Dato : 24-08-05 03:42

Hejsa

Jeg skal snart til Lofoten for at fotografere vrag. Og da der er lidt for
langt til at køre i bil efter min smag, kigger jeg på alternativerne.
Når jeg ser på www.lofotdykk.no under togrejse eller flyrejse, så kigger jeg
lidt på mængden af baggage som det er muligt at have med.

Udover de 28 kg som man f.eks. må have med i fly, har jeg typisk 50 kg
udstyr ekstra. Da det blandt andet er fyldte Oxygen og Dilluent flasker til
min rebreather, så kan det ikke gå ombord i fly. Hvordan får jeg sendt den
mængde gods til Lofoten billigst og nemmest muligt ?

Håber at der er nogen der kunne hjælpe mig med det spørgsmål.

Med venlig hilsen
Johnny

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Henrik Manley

Dato : 24-08-05 05:41

Prøv at snakke med nogle fragtmænd.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Nicholas

Dato : 24-08-05 06:12

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den mængde gods til Lofoten billigst og nemmest muligt ?
>
> Håber at der er nogen der kunne hjælpe mig med det spørgsmål.

Hej Johnny...

I uge 26 var vi 7 mennesker i Narvik...- med tog... - Vi medbragte selv alt
udstyret (inkl. bly) i toget... - det gav ikke nogen problemer...
Tag din RB på ryggen, og pak resten på en sammenklappelig sække vogn... - så
er det til at overleve.

Du skal skifte tog i Göteborg og i Boden. I Göteborg finder du dig en
bagagevogn... - så er det ikke noget problem...

I Boden står du af toget... - venter på perronen i et lille stykke tid - og
dit næste tog kommer på samme perron...

Transporten videre fra Narvik til Lofoten kender jeg selvfølgelig ikke... -
men mon ikke at det også kan lade sig gøre ?

Vi ses
Nick

Fra : Jan Birk

Dato : 24-08-05 06:37

> I uge 26 var vi 7 mennesker i Narvik...- med tog... - Vi medbragte selv alt
> udstyret (inkl. bly) i toget... - det gav ikke nogen problemer...

Lidt ved siden af tråden, men jeg er nysgerrig! Hvad kostede sådan en
togtur?

/Jan

Fra : Nicholas

Dato : 24-08-05 08:48

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> Lidt ved siden af tråden, men jeg er nysgerrig! Hvad kostede sådan en
> togtur?
>
> /Jan

Hej Jan

Det er rørende billigt...

Mener at vi slap med lige omkring kr. 1600,00 pr. mand... - Her skal det
nævnes atvi fik lidt gruppe rabat da vi var 7 afsted...

Toget fra Göteborg og til Narvik er af ældre dato, men det fungerer fint, og
det er jo det vigtigste...

Eneste minus ved turen er at den tager 30 timer

Nick

Fra : Johnny Christensen

Dato : 24-08-05 12:59

Ja, det var også min oprindelige tanke. Men min makker er på OC (tungdykker
, så han vil nok blive belastet lidt mere end mig. Han bestilte en RB i
går, men der jo et års leveringstid.
Jeg graver lige lidt mere i tog optionen.

mvh
Johnny

Fra : Søren Arnvig

Dato : 24-08-05 06:25

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ?
>
> Håber at der er nogen der kunne hjælpe mig med det spørgsmål.

Hvad med pakke det hele i en flightcase med hjul i bedste rockband
stil ?
Så smider du den med en speditør , fragtmand eller DSB gods og
henter den på godsbanen i Lofoten, eller får den leveret direkte til
dykkercenter eller anden kontaktperson

Søren Arnvig

Fra : Henning

Dato : 24-08-05 15:34

>min rebreather, så kan det ikke gå ombord i fly. Hvordan får jeg sendt den
>mængde gods til Lofoten billigst og nemmest muligt ?

Et lille OBS - Norge er ikke med i EU, du risikerer derfor at alt skal
fortoldes..

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Harald Ljøen

Dato : 24-08-05 17:25

Henning wrote:

> Et lille OBS - Norge er ikke med i EU, du risikerer derfor at alt skal
> fortoldes..

Ingen fare. Selv ikke i Norge er vi så gale at vi krever å fortolle
turistenes reisebagasje...

--
harald

Fra : Harald Ljøen

Dato : 24-08-05 18:06

Harald Ljøen wrote:

> Ingen fare. Selv ikke i Norge er vi så gale at vi krever å fortolle
> turistenes reisebagasje...

Eh,... men hvis reisegodset sendes en annen vei enn eieren selv reiser,
så må det kanskje tas forholdsregler for å unngå fortolling...

--
harald

Fra : Harald Ljøen

Dato : 24-08-05 17:35

Johnny Christensen wrote:

> [...]
> får jeg sendt den mængde gods til Lofoten billigst og nemmest muligt ?
>
> Håber at der er nogen der kunne hjælpe mig med det spørgsmål.

1. Du kan reise gjennom Sverige til Narvik med tog som en annen har
foreslått. Videre fra Narvik blir det da enten leiebil eller buss(er)

2. Du kan reise via Oslo-Trondheim-Bodø med tog (www.nsb.no) og
Hurtigruten (www.hurtigruten.com) videre til Lofoten.

3. DU kan reise med fly (http://www.sasbraathens.no, www.norwegian.no,
www.wideroe.no) og bruke en speditør til å sende dykkerutstyret oppover.