må man drive virksomhed hjemme fra ens for~
Fra : MooreHojer

Dato : 23-08-05 22:53

Hej NG

Jeg mindes at have læst på en af iværksættersider at man gerne må drive
virksommhed fra ens bopæl, hvis det ikke strider mod lokalplanen osv.,
men nu kan jeg ikke finde det igen.
Jeg mener nemlig at huske at deres formulering var man selv skulle
eje/leje bopælen for at måtte. Er det rigtigt husket? Hvad hvis man bor
hjemme hos forældre (er ikke under 18) må man så gerne drive
virksomheden "hjemmefra" eller skal man ud og skaffe lokaler?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 25-08-05 14:20

> [...]
> bor hjemme hos forældre (er ikke under 18) må man så gerne drive
> virksomheden "hjemmefra" eller skal man ud og skaffe lokaler?

Hvis det har nogen betydning så bor mine forældre (og mig) i et
villakvarter og de ejer selv huset.

--
MooreHojer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-08-05 15:08

Den 25-08-05 15.19 skrev MooreHojer følgende:

> [...]

Der kan også være lokale servitutter. Jeg boede engang i en
rækkehusbebyggelse, og som et levn fra gamle dage stod der i
servitutterne, at svinehold var forbudt.

Nej, ejerforholdet har ingen betydning som sådan. Er det en lejebolig
kan der dog være regler i boligforeningen, der forbyder erhverv eller
visse former for erhverv.

Hvis der er tale om serviceerhverv, som for eksempel webdesigner, bør
der ikke være nogen problemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : MooreHojer

Dato : 25-08-05 15:45

> Hvis der er tale om serviceerhverv, som for eksempel webdesigner, bør
> der ikke være nogen problemer.

Det er jo netop det det er

--
MooreHojer

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-08-05 22:21

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo netop det det er
>
> --
> MooreHojer

Du må drive en sådan virksomhed hvor som helst.

Muligvis "kan" der findes nogle servitutter på en ejemdom som forbyder alle
former for erhverv, men ingen vil gøre noget ved en webdesigner virksomhed.
Så bare gå i gang og husk at blive momsregistret.

Good luck

John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : KJ

Dato : 25-08-05 15:10

MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> Hvis det har nogen betydning så bor mine forældre (og mig) i et
> villakvarter og de ejer selv huset.

Jeg kan ikke forestille mig, at der er noget som helst problem i det.
Mig bekendt er det ejeren af huset, der fastsætter regler for brugen af
huset til erhvervsformål, med mindre der er tale om støttet byggeri, og
det er jo ikke tilfældet.

Jeg ville ikke være nervøs, hvis jeg var dig, men du kan jo evt. prøve
at spørge i jura nyhedsgruppen eller hos en af de advokater, der svarer
gratis på spørgsmål via nettet eks. http://www.ret-raad.dk

Der er i øvrigt startet mange gode virksomheder på kollegier rundt
omkring i landet trods reglen om støttet byggeri

Vh. KJ
--
http://www.cetus.dk

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 25-08-05 22:18

MooreHojer wrote:

> Hvis det har nogen betydning så bor mine forældre (og mig) i et
> villakvarter og de ejer selv huset.
>
> --
> MooreHojer

Dine forældre kan leje erhvervslokale ud til dig. Sørg for en ganske
almindelig huslejekontrakt, hvor de nærmere betingelser som krævet oplyses.
Da dine forældre sansynligvis ikke er momsregistrerede, er lejen uden moms.

Fratrækkes lejen som en omkostning i dit regnskab og skal opgives som en
indtægt.
Karsten H. Jensen

Fra : BJ

Dato : 25-08-05 22:21

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fratrækkes lejen som en omkostning i dit regnskab og skal opgives som en
> indtægt.

Husk, dine forældre kan få nedsættelse af ejendomsskatten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-08-05 16:16

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote in message
> [...]
> virksommhed fra ens bopæl, hvis det ikke strider mod lokalplanen osv., men

Hvis naboerne ikke bemærker det, så må man i hovedreglen godt. Det vil de
f.eks. gøre, hvis du tit har kunder på besøg, som optager p-pladserne,
anvender maskiner som larmer eller lignende.

hilsen
Uffe

Fra : BJ

Dato : 25-08-05 22:26

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse

Det bedste råd er: Hyr en revisor.

Her og hisset bliver du ikke informeret korrekt om mulighederne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~