Frtidsarbejde og T&S
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-08-05 08:40

Hejsa

Dette er en delvis repost fra dk.videnskab.jura (samme emne)

Jeg har fået mulighed for lave lidt fritidsarbejde
(IT/rådgivning/installation)
Jeg forventer at indtægten ligger under de 50k da det drejer sig om max 3-4
weekender om året med forholdsvis små afgrænsede opgaver vedr
vedligeholdelse af et lidt specielt it-system

Jeg formoder at det er bedst at sætte noget formalia på plads
Max risiko er en spildt søndag hvis kunden ikke betaler alligevel
Nogen der har forslag til en kontrakt ev henvisning?

Skal jeg i gang med udvidet selvangivelse (selvstændig erhversdrivende)
eller kan (bør) jeg køre det på honorar basis?
Eller skal kunden trække b-skat
Jeg har ikke særlige udgifter der skal trækkes fra så vidt jeg ved

Mht udvidet selvangivelse så regner jeg med at inddrage en revisor hvis det
bliver nødvendigt?

Andre ting?
Som hovedregel arbejder jeg hjemmefra med direkte adgang til en begrænset
del af virksomhedens systemer

- Peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-08-05 11:15

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forventer at indtægten ligger under de 50k da det drejer sig om max
> 3-4
> weekender om året med forholdsvis små afgrænsede opgaver vedr
> vedligeholdelse af et lidt specielt it-system

Bemærk lige at det *ikke* er indtægten der skal være under 50.000 Kr. årligt
før man skal moms-registreres.
Det er virksomhedens omsætningen, der skal være under 50.000 Kr. årligt for
at momsregistreringen er frivillig.