Flytning af klaver?
Fra : Bo Velschow

Dato : 22-08-05 22:21

Hej gruppe

Jeg skal have lakeret gulv i en del af huset, og har i den forbindelse brug
for at få flyttet vores klaver til et andet rum i huset (og tilbage igen,
når lakken er hærdet af). Muligheden for selv at løfte/trille rundt med det
anser jeg umiddelbart for at være en dårlig ide (smadret gulv, ryg osv.).

Hvem kan klare sådan en opgave bedst og billigst i Nordsjælland??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 23-08-05 06:33

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in

> [...]
> tilbage igen, når lakken er hærdet af). Muligheden for selv at
> løfte/trille rundt med det anser jeg umiddelbart for at være en dårlig

Vi har lige købt et klaver (stort gammelt et) og jeg var
faktisk overrasket over hvor nemt det var at flytte det.
Klaverbyggeren havde to pinde der passede ind i hullerne
bag på kassen og så en hund (plade med gummihjul). Så kan
man bare løfte den ene ende og skubbe hunden ind under og
vippe det op. En god ide er at have små plast/gummistykker
til at lægge under klaverets hjul da de ofte er meget hårde
og kan slagte et guld ret nemt... Vi var to voksne mænd og
ingen af os var specielt store og stærke :)

Ellers - ring til et flyttefirma - de har udstyret men de
koster også. Du kan også ringe til en klaverbygger/stemmer
da de nok ofte har prøvet at rykke rundt på den slags før.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : jones_net

Dato : 23-08-05 07:53

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message
> [...]
> og kan slagte et guld ret nemt... Vi var to voksne mænd og
> ingen af os var specielt store og stærke :)

Pindene kan du erstatte af 2 stumper vandrør i ½", og så kan du flytte en
tynd masonitplade rundt, så I kan stille klaveret undervejs, for det er lidt
tungt...

/J

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 23-08-05 16:57

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in

> Pindene kan du erstatte af 2 stumper vandrør i ½", og så kan du flytte
> en tynd masonitplade rundt, så I kan stille klaveret undervejs, for
> det er lidt tungt...

Præcis... og smid et badehåndklæde under masonitpladen så sand etc.
ikke ridser gulvet :) Så skulle den være hjemme...

/hilsner

Fra : ellisa

Dato : 23-08-05 22:39

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> med det anser jeg umiddelbart for at være en dårlig ide (smadret gulv, ryg

Ja, vi valgte altså den supersimple løsning (havde ikke overvejet at der
fandtes andre.......):
En jernstang til lige at løfte enden på "dyret".
To tykke grillvanter/grydelapper under hvert ben.

Og så ellers "Skuuuuuuub"

Min mand og jeg flyttede selv vores klaver på den måde, og det var faktisk
overraskende enkelt.
Det skulle over et dørtrin undervejs, men så hjalp førnævnte jernstang lige
til.

Skal siges at det er et meget stort og tungt (gammelt) klaver, men det
fungerede altså fint for os.

Åhja - det er en god ide med et stykke træ under den ende af jernstangen der
rammer gulvet ved løft. *SS*

/ellisa

Fra : Anette

Dato : 24-08-05 22:43

ellisa wrote:
> Ja, vi valgte altså den supersimple løsning (havde ikke overvejet at
> der fandtes andre.......):

Vi valgte også en simpel løsning - ungernes skateboard.
Løfte i den ene ende af klaveret, skubbe skateboardet ind under, og så
ellers "bare" holde balancen hen over dørtrinnet til det andet rum.
Slet ikke så slemt som det så ud inden vi startede

/ Anette

Fra : Aksel.pe

Dato : 25-08-05 16:27

Bo Velschow wrote:
> [...]
> anser jeg umiddelbart for at være en dårlig ide (smadret gulv, ryg osv.).
>
> Hvem kan klare sådan en opgave bedst og billigst i Nordsjælland??

Tag 4 nye, tørre gulvklude - sammenfoldede - og anbring 1 under hvert
hjul, så kan du skubbe klaveret hen, hvor du vil - hvis altså gulvet er
glat!
Aksel