Grøn eller rød chili?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-08-05 20:35

Jeg har en Apache med mange små grønne frugter og en Mild Cayenne med
nogle
store grønne frugter. Skal de være røde, før de er modne, eller skal jeg
bruge dem, som de er?

Venlig hilsen Dikte

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 22-08-05 21:00

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev:

> Jeg har en Apache med mange små grønne frugter og en Mild Cayenne
> med nogle
> store grønne frugter. Skal de være røde, før de er modne, eller
> skal jeg bruge dem, som de er?

Du kan godt bruge dem som grønne, men de er først modne når de er røde
(nogle chilier modner til andre farver bla. chokoladebrun).

En moden chili er som oftest sødere og også lidt stærkere end en grøn.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-08-05 21:19

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan godt bruge dem som grønne, men de er først modne når de er røde
> (nogle chilier modner til andre farver bla. chokoladebrun).
>
> En moden chili er som oftest sødere og også lidt stærkere end en grøn.

Aha. Jeg havde det nok på fornemmelsen. Tak for svar, så får de lov til at
blive hængende lidt endnu.

Venlig hilsen Dikte