/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Vær med i pixelfejlslotteriet!
Fra : Rado


Dato : 22-08-05 20:36



Køb en ny fladskærm og deltag gratis i pixelfejlslotteriet! Er du en
af de heldige der får en skærm uden pixelfejl?

Hvorfor sorterer de dem ikke og sælger dem med pixelfejl lidt
billigere, og dem uden lidt dyrere. Nogle er relativt ligeglade med
pixelfejl, andre (som jeg) er ikke, og vil gerne betale lidt mere for
en uden fejl.

Er der iøvrigt nogen der ved hvor stor fejlprocenten generelt er -
hvor mange skærme skal man købe for at få en med pixelfejl, statistisk
set?

Og kan man overhovedet købe skærme der med garanti er uden pixelfejl,
uden at skulle af med en formue?


--
Rado

Always listen to experts. They will explain what can't be done
and why. Then do it. - Robert Heinlein

 
 
Robert Piil (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 22-08-05 20:51

On Mon, 22 Aug 2005 21:35:42 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Er der iøvrigt nogen der ved hvor stor fejlprocenten generelt er -
>hvor mange skærme skal man købe for at få en med pixelfejl, statistisk
>set?

Jeg er på min anden TFT-skærm og de var begge fejlfrie fra starten.
På arbejdet har vi 12-14 TFT-skærme af de tidlige modeller. Ingen af
dem have pixelfejl, men jeg ved ikke om de evt. var blevet sorteret
fra inden de kom så langt.


>Og kan man overhovedet købe skærme der med garanti er uden pixelfejl,
>uden at skulle af med en formue?

Tja, http://www.proconsult.dk/nyheder/nyhed_147.html var første hit på
google, der er et par links mere der er relevante.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Thomas O. Thomsen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas O. Thomsen


Dato : 23-08-05 08:01


"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
news:u6akg1pcdevid4gf4jc0pq4sk53c0s70a9@4ax.com...
>
>
> Køb en ny fladskærm og deltag gratis i pixelfejlslotteriet! Er du en
> af de heldige der får en skærm uden pixelfejl?
>
> Hvorfor sorterer de dem ikke og sælger dem med pixelfejl lidt
> billigere, og dem uden lidt dyrere. Nogle er relativt ligeglade med
> pixelfejl, andre (som jeg) er ikke, og vil gerne betale lidt mere for
> en uden fejl.
>
> Er der iøvrigt nogen der ved hvor stor fejlprocenten generelt er -
> hvor mange skærme skal man købe for at få en med pixelfejl, statistisk
> set?
>
> Og kan man overhovedet købe skærme der med garanti er uden pixelfejl,
> uden at skulle af med en formue?
>
Ehhh ... nu er jeg ikke super til købeloven, men man har så vidt jeg kan
huske, 14 dages returret hvis produktet ikke lever op til ens forventninger.
Så hvis jeg købte en skærm med pixelfejl, så ville de da få den tilbage ret
hurtigt.

At man så får pixelfejl han af vejen det er selvfølgelig "træls".

/Thomas



Ole Hansen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 23-08-05 09:23

"Thomas O. Thomsen" <chip@fscl.nospam.(dk)> writes:

> Ehhh ... nu er jeg ikke super til købeloven, men man har så vidt jeg kan
> huske, 14 dages returret hvis produktet ikke lever op til ens forventninger.
> Så hvis jeg købte en skærm med pixelfejl, så ville de da få den tilbage ret
> hurtigt.

Så husker du ikke så godt! :) Det er kun ved postordresalg, du har 14
dages returret. Ved køb i en butik fanger bordet, selvom en del
butikker tilbyder noget lignedende.

> /Thomas

--
Ole Hansen

Laziter [9440] (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 23-08-05 09:39


"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:u7jedgiz4.fsf@get2net.dk...
> "Thomas O. Thomsen" <chip@fscl.nospam.(dk)> writes:
>
> > Ehhh ... nu er jeg ikke super til købeloven, men man har så vidt jeg kan
> > huske, 14 dages returret hvis produktet ikke lever op til ens
forventninger.
> > Så hvis jeg købte en skærm med pixelfejl, så ville de da få den tilbage
ret
> > hurtigt.
>
> Så husker du ikke så godt! :) Det er kun ved postordresalg, du har 14
> dages returret. Ved køb i en butik fanger bordet, selvom en del
> butikker tilbyder noget lignedende.

Ved Zitech er der ingen problemer med at få byttet indenfor de første 8 dage
efter køb.
Min kæreste købte en skærm med en enkelt pixelfejl, og Zitech bytter med et
smil, dejlig service

Mvh
Benjamin



hansen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 23-08-05 12:10


"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse
news:430ae0a8$0$82780$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:u7jedgiz4.fsf@get2net.dk...
> > "Thomas O. Thomsen" <chip@fscl.nospam.(dk)> writes:
> >
> > > Ehhh ... nu er jeg ikke super til købeloven, men man har så vidt jeg
kan
> > > huske, 14 dages returret hvis produktet ikke lever op til ens
> forventninger.
> > > Så hvis jeg købte en skærm med pixelfejl, så ville de da få den
tilbage
> ret
> > > hurtigt.
> >
> > Så husker du ikke så godt! :) Det er kun ved postordresalg, du har 14
> > dages returret. Ved køb i en butik fanger bordet, selvom en del
> > butikker tilbyder noget lignedende.
>
> Ved Zitech er der ingen problemer med at få byttet indenfor de første 8
dage
> efter køb.
> Min kæreste købte en skærm med en enkelt pixelfejl, og Zitech bytter med
et
> smil, dejlig service
>
http://www.zitech.dk/pages/ReturnsPolicy.aspx



Laziter [9440] (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 23-08-05 22:35


"hansen" <hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse
news:430b042f$0$84849$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> http://www.zitech.dk/pages/ReturnsPolicy.aspx

Tror nok jeg ved hvad du mener..
Men skærmen blev afhentet hos Zitech og ikke bestilt over internettet.
Så deres service må da betegnes som god, jeg kunne sådan set være kommet ind
med en kasse mursten, de gad ikke engang at åbne kassen jeg kom ind med.
Sælgeren tog bare en ny, pakkede den ud og testede den for fejl, pakkede den
ned igen og gav mig den med.

Mvh
Benjamin



Pico (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 23-08-05 16:20

Rado wrote:
> Køb en ny fladskærm og deltag gratis i pixelfejlslotteriet! Er du en
> af de heldige der får en skærm uden pixelfejl?

Jeg har lige fået min Iiyama ProLite E481S med S-IPS panel i dag og kan
efter minutiøs granskning ikke finde nogen pixelfejl, så jeg har
åbenbart vundet i lotteriet igen
--
Med venlig hilsen
Pico


>
> Hvorfor sorterer de dem ikke og sælger dem med pixelfejl lidt
> billigere, og dem uden lidt dyrere. Nogle er relativt ligeglade med
> pixelfejl, andre (som jeg) er ikke, og vil gerne betale lidt mere for
> en uden fejl.
>
> Er der iøvrigt nogen der ved hvor stor fejlprocenten generelt er -
> hvor mange skærme skal man købe for at få en med pixelfejl, statistisk
> set?
>
> Og kan man overhovedet købe skærme der med garanti er uden pixelfejl,
> uden at skulle af med en formue?


Rado (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 23-08-05 20:53

On Mon, 22 Aug 2005 21:35:42 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

OK, tak for kommentarerne. Grunden til at jeg skriver er at jeg lige
har købt 2 ens Medion skærme. Den ene var fejlfri, den anden har en
stor flot lysende hvid pixel i venstre side.

I manualen står der at skærmene er klasse 2, dvs. der må optræde et
vist antal pixelfejl i denne kategori, ifølge nogle officielle
standarder. Dvs. garantien dækker ikke hvis fejlene holder sig inden
for rammerne af denne klasse. Se evt. manualen, hvor der i slutningen
er en udførlig definition af de forskellige klasser:

http://5-dimension.org/temp/MD_30399_DK_Final.pdf

Nu er der lige det at Aldi intet skrev om dette i deres annonce, det
opdager man først når man sidder med aben og læser manualen.

Så hvordan står man rent forbrugermæssigt i den sammenhæng? Jeg tænker
mest på at forretningen ikke har oplyst at der kan forekomme
pixelfejl. På den anden side, har de pligt til det?


--
Rado

Always listen to experts. They will explain what can't be done
and why. Then do it. - Robert Heinlein

Lars (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 23-08-05 22:57

On Tue, 23 Aug 2005 21:53:24 +0200, Rado
<rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

>Så hvordan står man rent forbrugermæssigt i den sammenhæng? Jeg tænker
>mest på at forretningen ikke har oplyst at der kan forekomme
>pixelfejl. På den anden side, har de pligt til det?

Næh, det vil jeg ikke mene de har. Det er efterhånden normalt at
man ved der kan forekomme pixelfejl (eller pixelvarianter som det
blivere mere og mere normalt at kalde dem), med mindre andet er
oplyst. Det er også normalt at skærme er klasse 2 skærme med
mindre andet er oplyst.

Se også
<http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/pixelfejl/>

Til gengæld yder fx Samsung og LG garanti mod pixelfejl på
*nogle* af deres skærme, Samsung så vidt jeg husker kun 8 dage.

Men hvis du har købt skærmen i ALDI og ikke er tilfreds med den,
så returner den.

<http://www.aldi.dk/PRINZIP_DK/>

"Vi siger tak
for din loyalitet. Derfor tager vi også varer tilbage uden
diskussion og refunderer pengene, hvis du har købt en vare, som
af en eller anden grund ikke lever op til dine forventninger."

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Per Nielsen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 28-08-05 12:55

Lars wrote:
> Men hvis du har købt skærmen i ALDI og ikke er tilfreds med den,
> så returner den.
>
> <http://www.aldi.dk/PRINZIP_DK/>
>
> "Vi siger tak
> for din loyalitet. Derfor tager vi også varer tilbage uden
> diskussion og refunderer pengene, hvis du har købt en vare, som
> af en eller anden grund ikke lever op til dine forventninger."

Aldi har 30 dages returret uden spørgsmål af nogen art. Du afleverer bare
varen og får pengene retur. Bedre returpolitik fås næppe



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste