Fundablokke til hjørner
Fra : ohahaahr@hotmail.com

Dato : 22-08-05 15:00

Hej Alle !

På en byggeplads har jeg for nylig set nogle specielle
"hjørne-fundablokke". Det var fundablokke, som var lukket i den ene
ende.

Jeg har imidlertid ikke kunnet finde ud af, hvor disse blokke kan
købes.

Er der nogen som kan hjælpe ???

Hvis ikke - hvordan stabler i så fundablokke til et hjørne ?

Hilsen
Ole

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-08-05 20:24

<ohahaahr@hotmail.com> wrote:

> Jeg har imidlertid ikke kunnet finde ud af, hvor disse blokke kan
> købes.
>
> Er der nogen som kan hjælpe ???
>
> Hvis ikke - hvordan stabler i så fundablokke til et hjørne ?

Ja, se det vil jeg også gerne vide. Står med samme problem.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 22:17

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, se det vil jeg også gerne vide. Står med samme problem.

Den blok der skal stå i hjørnet tæver man "vingerne" af og evt afgrater med
en vinkelsliber hvis at der kun skal et tyndt lag puds på er blokken nede i
joren så glem det det mellemrum der kommer mellem hjørneblokken og den
næstsidste der er lagt tilskære eller hammrer man over så den passer

Brian

Fra : Nygaard

Dato : 22-08-05 21:03

>Hvis ikke - hvordan stabler i så fundablokke til et hjørne ?

Brug forskalling til at lukke hullerne...

/Nygaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-05 01:48

ohahaahr@hotmail.com wrote:

> [...]
> ende.
>
> Jeg har imidlertid ikke kunnet finde ud af, hvor disse blokke kan

Mon ikke en tømmerhandel kan levere? Det er da en standardvare.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 23-08-05 19:22

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> Mon ikke en tømmerhandel kan levere? Det er da en standardvare.

Det tror jeg da ikke. Jeg har nu været i mange
byggemarkeder/tømmerhandler, og læst stakkevis af brochurer fra
fabrikanterne af blokkene – og jeg har endnu ikke set de blokke. Dermed
ikke sagt at de ikke eksisterer, men blot at de kunne tænkes at være
specialfremstillede.
Selvom jeg synes de burde være almindelige.

Fra : ohahaahr@hotmail.com

Dato : 23-08-05 13:09

Standardvare ???

Har du et link til en hjemmeside, hvor man kan se priser, etc.

Hilsen Ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-08-05 00:48

ohahaahr@hotmail.com wrote:
> Standardvare ???
>
> Har du et link til en hjemmeside, hvor man kan se priser, etc.

Desværre ikke. Jeg har heller ikke arbejdet i byggebranchen i mange år. Men
jeg har lavet en lille tegning, der viser en sådan ende-fundablok sammen med
en normal:

http://ginnerskov.dk/temp/funda.gif

Som det fremgår af tegningen, er endeblokken halvt så lang som
normalblokken, hvilket gør det let at stille blokkene i forbandt. Jeg har
brugt en del af disse endeblokke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : ohahaahr@hotmail.com

Dato : 24-08-05 13:21

Fin tegning !

Det var præcis sådan at de så ud, dem jeg så.

Nå - næste gang jeg kommer i Silvan, må jeg lige høre, om det er
noget de kan skaffe.

De er sikker dyre !!!

Hilsen
Ole

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-08-05 19:20

<ohahaahr@hotmail.com> wrote:

> Nå - næste gang jeg kommer i Silvan, må jeg lige høre, om det er
> noget de kan skaffe.
>
> De er sikker dyre !!!

Så vend lige tilbage med prisen her - tak