Problem med temperatur i Siemens ovn
Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-08-05 21:07

Hej,

Pludselig - siden i går - er der problemer med temperaturmåleren eller
varmen i min Siemens HB 89E55 indbygningsovn.

Problem: Hvis jeg sætter ovnen på fx. 250° og trykker på knappen på
quick-opvarmning går funktionen igang, men ifølge ovnen når den aldrig
op på den indstillede temperatur.

Jeg forsøgte nu her at sætte den på 300° og lade den stå med quick
funktionen slået til i 45 minutter. Den når ifølge ovnen aldrig derop
(hvor quick funktionen så automatisk burde slå fra). Jeg slukkede for
ovnen og den viser så rest-varme på 245°

Umiddelbart føles ovnen dog meget varm, som når man har kørt
pyrolyseprogrammet nærmere end bare 250° - men det er jo svært helt at
bedømme om den var 250° eller 350° varm.

Inden jeg nu ringer til service, er der nogen som ved om de har en
"typisk" fejl?

Umiddelbart hælder jeg til den tanke at termostaten (føleren) er gået,
men det kunne jo i teorien også være et varmelegme som så gør at den
ikke kan nå op på de høje temperaturer. Det sidste lyder dog
usandsynligt syntes jeg, da hverken varmluft eller alm. ovn "virker"
som det skal.

Hvis det nu er temostaten - er den så relativt simpel selv at skifte?

Mvh.

** Lars

Fra : Kim S

Dato : 22-08-05 10:35

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Pludselig - siden i går - er der problemer med temperaturmåleren eller
> varmen i min Siemens HB 89E55 indbygningsovn.
> [KLIP]
Du har ikke et thermometer som kan gå op på den temp. ? Så kunne
du jo lægge det i ovnen.

Mvh, Kim

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-08-05 16:48

Hej Kim,

On Mon, 22 Aug 2005 11:34:45 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Du har ikke et thermometer som kan gå op på den temp. ? Så kunne
>du jo lægge det i ovnen.

Desværre ikke

** Lars

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-08-05 17:41

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> Desværre ikke

Så køb dog et, det koster under kr. 100,-

mvh
Preben

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-08-05 21:19

Hej,

On Mon, 22 Aug 2005 18:40:30 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Så køb dog et, det koster under kr. 100,-

Hvor køber man sådan et? Skal gå op til over 300°

** Lars