trække fra
Fra : Aragorn25

Dato : 21-08-05 16:19

Hvis jeg nu køber varer i bilka som skal videre sælges.

Er købtkvitteringen så nok, med henblik for at trække fra? Eller skal man
have havet et desideret momsregning med cvr nummer'? laver de det i bilka?
mvh
Dennis'

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-08-05 17:10

Aragorn25 skrev den 21-08-2005 17:19:
> [...]
> have havet et desideret momsregning med cvr nummer'? laver de det i bilka?

Prøv at se på din Bilkakvittering. Mon ikke der cvr-nummeret fremgår
af denne?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-08-05 20:23

In news:43089b5c$0$42647$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Aragorn25 <Aragorn24@webspeed.dk> Typed:
> [...]
>
> Er købtkvitteringen så nok, med henblik for at trække fra? Eller skal
> man have havet et desideret momsregning med cvr nummer'? laver de det

Hvis fakturaen (bonen) lyder på mere end 700,- Kr. (muligvis reguleret ved
årsskiftet) skal fakturaen udstedes til dit firma, mao. en alm. kasse
strimmel er i det tilfælde ikke god nok.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 20:45

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4308d47f$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> årsskiftet) skal fakturaen udstedes til dit firma, mao. en alm. kasse
> strimmel er i det tilfælde ikke god nok.

Ifølge hvad?

Jeg siger ikke, at det ikke er sandt, men blot at jeg aldrig har hørt om
det. Er ansat i revisionsfirma. Dog ikke som revisor, men kontorassistent.
Men er blot nysgerrig efter dokumentation

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-08-05 21:31

"Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse

> Ifølge hvad?

momsvejledningen §54
Beløbet er dog 500 Kr. Jeg ved ikke hvor Michael har de 700 Kr. fra.

<SNIP>
Ved indkøb her i landet kan fakturaer på højst 500 kr., der er udstedt af
virksomheder, hvis afsætning overvejende sker til private forbrugere,
fremlægges som dokumentation, selv om fakturaerne ikke indeholder oplysning
om modtagerens navn og adresse samt sælgerens registreringsnummer.
</SNIP>

> Jeg siger ikke, at det ikke er sandt, men blot at jeg aldrig har hørt om
> det. Er ansat i revisionsfirma. Dog ikke som revisor, men kontorassistent.
> Men er blot nysgerrig efter dokumentation

Så har du også lært noget nyt i dag

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 21:33

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse

> momsvejledningen §54
> Beløbet er dog 500 Kr. Jeg ved ikke hvor Michael har de 700 Kr. fra.

OK - tak for oplysningen.

> [...]
> fremlægges som dokumentation, selv om fakturaerne ikke indeholder
> oplysning om modtagerens navn og adresse samt sælgerens

Ja, det bliver man aldrig for gammel til