luftfugtighed ?
Fra : martin

Dato : 20-08-05 22:44

vi har købt et ur i fakta på et tidspunkt,så ved ikke lige hvor præcist det
er,men det kan vise luftfugtighed,og den står på ca. 82 % er det ikke
temmelig meget ? uret står i vores køkken/alrum,huset er fra 1900 og der er
ca. 9 meter til badeværelset derfra,huset er 227 km2

hvad kan vi gøre for at slippe for fugten ?

Martin

Fra : Max

Dato : 21-08-05 00:29

Hej Martin

> hvad kan vi gøre for at slippe for fugten ?

Det første du skal gøre er at prøve at sætte måleren
udenfor, hvis måleren nu viser det samme, ja så har
du jo ikke noget fugtproblem.

Mvh Max

Fra : martin

Dato : 21-08-05 11:18

> Hej Martin

> Det første du skal gøre er at prøve at sætte måleren
> udenfor, hvis måleren nu viser det samme, ja så har
> du jo ikke noget fugtproblem.

hhmm....

god ide

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-08-05 11:40

I news:4307a41e$0$68412$edfadb0f@dread14.news.tele.dk <martin>
<ole@ole.ole> skrev:

> vi har købt et ur i fakta på et tidspunkt,så ved ikke lige hvor
> præcist det er,men det kan vise luftfugtighed,og den står på ca. 82 %
> er det ikke temmelig meget ?

En luftfugtighed på 70 - 80 % er ikke unormalt i denne tid.

På DMI kan du se målinger af aktuel luftfugtighed:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrobservationer.htm

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 21-08-05 11:45

martin skrev:

> vi har købt et ur i fakta på et tidspunkt,så ved ikke lige hvor præcist det
> er,men det kan vise luftfugtighed,og den står på ca. 82 % er det ikke
> temmelig meget ?

Jeg ved ikke, om du har kalibreret din fugtighedsmåler? Ellers er
det en god idé. Det tyder nu ikke på, at den viser helt forkert,
for her hos mig er luftfugtigheden p.t. 79%. Jeg har en rimelig
god udluftning: ventiler i alle vinduer og ellers, når udetemp.
ikke er meget lavt, står vinduer og døre mere eller mindre åbne
meget af tiden.

Når du kommer frem til vinter, skulle luftfugtigheden gerne være
meget lavere. Ellers er der noget galt med luftudskiftningen.

--
Venlig hilsen
Svend Erik