Hjørne-akvarie - hvor ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 20-08-05 12:50

Hej.

Jeg kunne enormt godt tænke mig et hjørneakvarie, på mellem 150 og 300
liter.

I min lokale dyrehandler (Bonnie Dyrecenter), har de et på 150 liter, men
koster 5.500 - kan det ikke gøres billigere ?

Med venlig hilsen.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-08-05 13:02

Har du søgt på google? For der kommer masser frem. Fandt bl.a de her to, men
ved jo ikke præcis hvad du søger og har heller ikke lige vildt meget
forstand på akvarier.

http://www.avifauna.dk/product_info.php?cPath=838_834_162&products_id=4393
http://www.akvarieudstyr.dk/database/AkvarierHjoerne.asp

Mvh kari

Fra : Martin Bak

Dato : 20-08-05 13:28

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du søgt på google? For der kommer masser frem. Fandt bl.a de her to,
> men
> ved jo ikke præcis hvad du søger og har heller ikke lige vildt meget
> forstand på akvarier.

Måske kan du finde et brugt ved at lave et opslag i
dk.marked.privat.dyr.akvarium

Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-08-05 17:31

Michael Petersen wrote:
> Jeg kunne enormt godt tænke mig et hjørneakvarie, på mellem 150 og 300
> liter.

Det lyder da også spændende

Men måske var det en bedre ide, at spørge i akvarie-gruppen - der er nok
flere, der har erfating med dem.

News:dk.fritid.dyr.akvarium

Eller hvis du vil købe brugt:

News:dk.marked.privat.dyr.akvarium

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 18:33

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> skrev i en

> I min lokale dyrehandler (Bonnie Dyrecenter), har de et på 150 liter, men
> koster 5.500 - kan det ikke gøres billigere ?

Jeg har set hjørneakvarier i Den Blå Avis for nyligt.
Kan dog ikke lige huske priserne, men helt sikkert billigere end 5.500 kr.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-08-05 19:42

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> skrev i en

> Jeg har set hjørneakvarier i Den Blå Avis for nyligt.
> Kan dog ikke lige huske priserne, men helt sikkert billigere end 5.500 kr.

Det vil kunne laves til en helt anden pris hvis du kan få lavet en forramme
i jern, der kan skrues (forsvarligt = fra siden) på en vandfast finerplade.
Ikke for vandet, men for styrken. Du laver så bund og de to bagsider i
finerplade, idet det forudsættes at det får plant støtte af vægge og det det
står på. Du kan så vælge at beklæde indvendigt med plastplade eller lægge et
lag glasfiber(også ind i rammen). Dette skal afsluttes med topcoat, idet
polyester ikke er helt vandfast, og der skal primes for at siliconen kan
binde.

Du kan også lime et sammen af ene glas, men det kræver at man kan få
genbrugsglas til bund og sider, for prisens skyld. Forruden skal være ny, så
du ikke bliver skuffet over ridser.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen